fredag 17 februari 2017

#läsalotsport17

Tja! Är sjuk och mitt sportlov börjar imorgon - tänkte köra en recap på förra årets läs-a-lot. Läsningen har verkligen inte prioriterats för mig under senaste tiden, därför känns det här som en bra idé! Kanske får en push av att någon annan vill delta? Aja, tänker mig att vi drar igång nu på söndag (19/2) och slutar mitt i natten följande söndag (26/2). Det här är ingen tävling eller så - mer att vi kan sätta upp mål och kanske peppa varann! Nu är jag ju rätt sent ute, men om någon vill vara med skulle det var superkul!

Dessa böcker satsar jag på att läsa:
  • Enda vägen av Anna Jakobsson Lund (är på sida 182/410 - kommer dock antagligen längre under veckoslutet)
  • Ordbrodösen av Anna Arvidsson
  • Harry Potter och hemligheternas kammare av J K Rowling (är på sida 157/258)
  • påbörja Naondel av Maria Turtschaninoff (på finska)
  • Gärna även Pappa Pellrins dotter av Maria Gripe
Allmänna mål:
  • läsa minst 70 sidor/dag
  • posta uppdateringar på instagram minst fyra gånger
Hashtagen är alltså #läsalotsport17 - kommentera supergärna här nedan om du är på!

    1 kommentar:

    1. Jaa precis vad jag behöver ! Fast jag inte kommer ha ledigt men jag är med ändå :D ska blogga/instagramma om det snart :) happy reading !

      SvaraRadera