onsdag 4 januari 2017

December

December är slut och det är nytt år och det är lite sjukt, men det vet ni ju redan. Nu ska jag iallafall sammanfatta sista månaden på 2016, först ut är böckerna!
~
Glasblåsarns barn - Maria Gripe (3/5)**
Pudlar & Pommes - Pija Lindenbaum (4/5)
Den sovande och sländan - Neil Gaiman & Chris Riddell (4.5/5)**
Ingenting och allting - Nicola Yoon (4/5)
~
Antal lästa böcker: 6 st
Antal lästa sidor: 913 st
*Omläsningar: en
Antal manliga/kvinnliga: 2/4
Kvar i olästhögen: 105 (106+3-4)
**Övernaturliga inslag: 2 st
Påbörjade serier: zero
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): ingeen
Avslutade serier: -
Antal recenserade böcker: 3, varav två av dessa. Recensioner jag borde skriva: åtta. Ojdå, eller vad man säger?
Fådda/köpta böcker denna månad: 3, vilket känns riktigt bra!
Lästa recensionsex: tre stycken, vilket känns mindre bra ...
Lästa bibliotekslån: ett.
Lästa e-böcker: ingen
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: en bilderbok, en tyyyp bilderbok och två med illustrationer i.
Böcker som påbörjades i december/tidigare men inte lästes ut: Det finns ju de där jag påbörjat för evigheter sedan och ännu inte avslutat men sådana som jag håller på med seriöst just nu och snart kommer läsa ut är Harry Potter och hemligheternas kammare illustrerade versionen och Let it snow! samt lite smått Uppstigningens brunn.
Månadens snyggaste:
Även om både Allt som blir kvar och Ingenting och allting hade passat rätt bra här med.
Bästa bok: Den sovande och sländan, Klassresan om omläs skulle räknas ...
Största överraskning: Kanske Den sovande och sländan här med faktiskt.
Största besvikelse: Allt som blir kvar.
Spännande saker som hänt under den här perioden: Det har varit jul, jag har varit sjuk, fått fin respons på en text jag skrev, shoppat rätt mycket både till mig och andra och så har jag gjort ex antal uppträdanden med Lucia-gänget. Rätt fin månad har det nog varit, men inte riktigt så julig som jag tycker december brukar vara.
Planer inför nästa månad: Läsa ut de jag har på hälft! Annars så fyller jag år och det ska väl firas på något sätt och hmm, så hoppas jag hinna se på Gilmore Girls alldeles för mycket.

Vad läste ni i december? Hur var december annars för er? Vad känner ni inför att det är nytt år? Planer, mål ..? Jag ska publicera mina mål snart, så håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar