torsdag 5 januari 2017

2016 - hur gick det med målen?

Ni som är trötta på 2016 - jag förstår er verkligen. Men här kommer nu ändå min summering av hur det gick med målen jag satte, för den som är intresserad samt för mig för att kunna kolla i framtiden. :-)
  • Läsa 65 st böcker, ej omläsningar medräknat - klarade inte om en inte räknar omläsningar, vilket jag totalt glömde bort att jag inte räknade under året? Men klarades om omläsningar räknas, även om det var just och just. ;-D
  • Få ner oläst-hyllan till under 60 titlar - men blahaha neej hände inte. Orkar inte räkna nu men gissar på att jag till och med höjt, hade ca 90 i slutet av förra året och nu finns det nog grygt 100 olästa i min hylla.
  • Köpstopp på böcker tills oläst-hyllan krympt till under 70, förutom under bokrean ... - är faktiskt lite besviken på mig själv över att jag inte klarade detta. :-/ Alltså egentligen har jag inte köpt särskilt många böcker, men de har ju kommit på andra sätt och inte har jag tänt på det här alls ...
  • BARA fråga efter rec-ex jag vill läsa precis just då när de kommer och känner att jag har tid med - alltså det här tycker jag ändå jag varit väldigt duktig med! Har drygt tio olästa rec-ex, som jag bett om, just nu. Och dem ska jag prioritera nästa år - vill dessutom läsa dem RIKTIGT mycket!
  • Skriva recensioner högst en vecka efter att jag läst ut boken ... - Nää, det här har inte heller gått vidare bra. Av de oskrivna recensioner jag har nu har säkert majoriteten fått vänta flera månader ...
  • Skriva kortare, bättre recensioner - hmm, njae. Jag tycker mina recensioenr hela tiden blir bättre, men att de ska vara kortare är ingenting jag aktivt har strävat efter. Tror dock att det kunde vara bra att göra så, både för att det då tar kortare tid för mig, men också för att många säkert uppskattar korta men koncentrerade recensioner i dagens hetsiga samhälle. Vet ju att jag själv ofta gör det.
  • Läsa mer renodlad fantasy (och samtidigt satsa på kvalitet istället för kvantitet eftersom fantasy tar TID) - satsade på tio stycken, läste *pampampaa* åtta, som jag tycker räknas. Ojdå. Sen läste jag typ åtta som kan räknas som urban fantasy, men det är ju lite svävande det där ...
  • Så tänkte jag försöka avsluta serier! - eh, ojdå här med ... avslutade nog endast Tsatsiki, som jag påbörjade samma år. Men är ikapp med Röd drottning, PAX och Den unga eliten.
  • Sen så deltog jag också i årets kaosutmaning, som jag klarade woopwoop! Till och med sju över vad som var *tvunget*. :'-)
Så, ehm ... nästan tre mål kan räknas som klarade då? Hahaha. Alltså så himla typiskt att jag är helt inne på det här i början av året men sedan skiter i det under resten? Många av målen kommer nog försökas igen nästa år, men mer om det i kommande inlägg!

Hur gick det för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar