tisdag 6 december 2016

Top Ten New-to-me Authors I've read in 2016

Helloj och glad självständighetsdag!

Var ett tag sedan jag gjorde Top Ten Tuesdayn (tror jag?), men nu så! Nu är temat topp tio nya författare jag läste 2016. Det är ju ett par stycken - så jag bestämde mig för att delta denna vecka! Här kommer min lista med författare jag läst för första gången i år, dessa tio läser jag gärna mer av:
  • Elin Säfström - skrev En väktares bekännelser som var supermysig och fantasifull! Hoppas det kommer en fortsättning, eller minst något annat av Säfström!
  • Flora Wiström - har fortfarande inte skrivit någon recension på Floras Stanna, men kan ju säga såhär mycket: kommer läsa nästa sak hon publicerar, definitivt.
  • Jennifer Niven - å, älskade Som stjärnor i natten! Längtar såå tills hennes nästa kommer på svenska! (Eller så läser jag på engelska ..?)
  • Stephen King - gillade Höstgärning riktigt mycket, skulle väldigt gärna läsa något mer av King!
  • Meg Rosoff - årets ALMA-pristagare som bl a skrivit Den jag var, en intressant bok som jag gillade riktigt mycket.
  • Anna Ahlund - en debut som tog hela bokbloggarvärlden med storm - så även mig! Och hon kommer med nytt redan nästa år!
  • Christine Lundgren - Jag lever, tror jag har inte bara en snygg titel, utan även superfint innehåll!
  • Anna Jakobsson Lund - Tredje principen läste jag i början av året och nu i slutet hoppas jag lite på att hinna med sista delen ... åh, vad jag gillar trilogi om systemet!
  • Petra Backström - en till av rabén&sjögrens debutanter från i år, denna med ett mycket effektfullt språk!
  • Sabaa Tahir - Askfödd var den första boken jag läste i år och den tog mig med storm - NÄR ska B Wahlström översätta andra delen?!?
Och det var det! Snart är det ju också dags för årssammanfattningarna, så mer om bra böcker jag läst då :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar