onsdag 14 december 2016

Top Ten Books I'm Looking Forward to for the First Half of 2017

Japp. It's that time of year. Årssammanfattningarnas och årsplanernas tid.

Igår var det tisdag och det brukar ju betyda top ten tuesday. Hann dock inte igår pga var med i byns Luciatåg så det tog i princip hela dagen (eller hann jag vara i men men). Angående det så var det superkul! Gillar verkligen Lucia, så himla stämningsfullt.

Annars har jag varit rätt så trött på sista tiden - vet inte men kan det ha något med mörkret att göra, undrar jag? Jag menar det är mörkt på morgonen, då jag går till skolan, sedan är jag inne hela dagen och när jag går hem är det mörkt igen. Kul kul kul. Idag var jag annars också lite nere, men det blev mycket bättre efter att jag pratat med mamma. <33 Så är det väll ibland, antar jag. Hur mår ni?

Åter till TTTn --> veckans tema är topp tio böcker jag ser framemot under första halvan av 2017. KUL tema! Därför gör jag den också trots en dag försenat. Om någon undrar var "svenska böcker som kommer ut i december"-inlägget är så blir det inget sådant pga alla titlar kommer ut alldeles i slutet av december så väljer att ta dem i januari. :-)
  • Diabolic av S J Kincaid som jag tror är superbra! Hoppashoppas att det kan bli nästa års Askfödd. Har egentligen ingen aning om vad den handlar om dock? Eller lite men alltså vet inte ens varför jag är så pepp haha.
  • Ordbrodösen av Anna Arvidsson är jag SÅÅÅÅÅÅÅÅ pepp på. Det här är ju en av de tre Annorna, gillar både Anna Jakobsson Lunds och Anna Ahlunds böcker så tror verkligen att denna också är toppen. Plus mega intressant koncept.
  • Om du såg mig nu av Sofia Nordin - åh, fjärde delen i serien som började med En sekund i taget! Gillade Som om jag vore fantastisk RIKTIGT mycket och har undrat var nästa del håller hus, nu är väntan över! Tjoo.
  • Mademoiselle Oiseau och landet Argentine av Andrea de La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt är tredje delen i den otroligt vackra bilderboksserien om Mademoiselle Oiseau. SÅ glad att det kommer ännu en.
  • Vitormen av Ingela Korsell, Åsa Larsson & Henrik Jonsson som blir åttonde delen i PAX-serien ser jag självklart framemot. Väldigt mycket. Fast ii, det närmar sig slutet ..!
  • Karta för förälskade och andra vilsna av Johanna Lindbäck ser jag SÅ. MYCKET. FRAMEMOT. (Alltså framemot kanske inte alls är sammansatt? Det heter kanske fram emot? Eh.)
  • Dödens märke av Veronica Roth som ju skrivit Divergent-trilogin som jag bara läst första delen av. Var inte världen största fan av den direkt. :S MEN. Omslaget till denna är OTROLIGT så kan ej låta bli. Vill läsa väldigt mycket.
  • Golden boy av Abigail Tarttelini har jag gört en massa gott om så tror den är fin!
  • Wind Poppy Midnight av April Genevieve Tucholke pga HUR SJUKT är inte omslaget? Nej, jag har ingen aning om vad den handlar om - vaddådå? 
Hmm, ärligt kommer jag inte på så många fler? Eller finns kanske några men nu är det rätt sent och vill typ inte skriva om hela januari-juni litteraturen på en gång.

Nu ska jag kolla Gilmore Girls. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar