måndag 5 september 2016

Veckosummering #35 Rutiner & höst

Ciao ciao bloggen.

Gud vad jag älskar rutiner, ändå. Älskar att komma i säng i tid, älskar att få läxorna gjorda, älskar att ha brankkis varje måndag, älskar att skriva ett inlägg i dagen ... om en ändå gjorde det. Men förra veckan, hörrni! DÅ! Då blev det *nästan* ett inlägg per dag. Om en inte räknar med måndagen. Men det gör ju ingen va'?

En grej som är allt annat än rutinmässig är dessa inlägg. Som än en gång är försenat. Menmen what to do jag skriver det iallafall för vill få min vecka summerad. Måste bara gå på toa + tvätta tänderna först.

Okej. Så - måndagen kommer jag ju aldrig ihåg. Vet dock säkert att jag var på brankkis och det var tungt och blev såå svettig men det var kul älskar tävlingsträningarna. På tisdag fyllde farfar år så vi for dit och åt kaka och kollade på gamla teckningar och böcker och det var kul.

På onsdag gjorde jag knappast något vettigt. Började se på Stranger Things dock! Typ säker på att det var då. Mkt bra serie. Plus skrev ett inlägg där jag hintade om att månadsrapporten skulle dyka upp på lördag men vet ej var den blivit? Övade även til mitt första franska prov ...

... vilket fortsattes på torsdag. Under dessa dagar kollade vi även med vännerna på SatC under rasterna vilket var mys min bästa serie just nu älskar Steve och Charlotte och Miranda. Och Samantha. Typ minst Carrie eh?

På fredag kollade jag typ sju avsnitt SatC, åt choklaspudding å glass å sånt och det var typ min fredag I think? Plus hade prov och det gick bra fick ut det redan samma dag pga är ju bara fem på kursen. :-)))

På lördag steg jag upp tidigt och var redo för brankkis-extra-övning men sedan läste jag i chatten och det blidde tydligen ingenting. Men jag steg upp tidigt! Win! Och gjorde lite läxor vilket jag varit så dålig på på sistone men nu har det gått bättre. Och och och! Skrev ju för sjutton en recension jag haft sådan ångest över men tror den blev okej tillslut. Ja just det var också hos Nea och gjorde ett fyssa "experiment/projekt/en undersökning" med henne och Emma och det tog rätt länge men skönt att ha det undan! Nu måste jag bara rapportera om det också ... Och regnet öste när jag körde hem. Kul kul.

På söndag var jag också igång konstigt tidigt - fick undan en hel del "måsten" redan på morgonen och sedan bar det rätt så snart av till skogen där vi plockade MÄNGDER med svamp. Alltså det är sjukt hur mycket det fanns. En var ju tvungen att sätta sig ner efter vartannat steg för att plocka en klunga trattisar igen. Älskar att plocka svamp. Gillar lite mindre att rensa. Men att äta dem är ju helt okej det med. (<33333)

Sedan vare bastu och Stranger Things och kolla kläder till skolfoto och hitta älgflugor i varandras hår. Älskar hösten. Älskar hur det doftar utomhus, att det börjar bli mörkare (eller - just detta är jag lite kluven till faktiskt), att en kan tända ljus, att zucchini, morötter och svamp kan plockas, halsdukar och tröjor och vantar och å. Mysigaste årstiden 100%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar