torsdag 9 juni 2016

Musik, film & tv - maj 2016

Vi är redan rätt så långt in i juni, men ska ändå titta tillbaka på maj och vad jag såg och lyssnade på då.

TV & FILM
~
Stand by Me (9/10)
Game of Thrones S4E5-S5E9
Inside Out* (7/10)
Ant Man (7.75/10)
The Shannara Chronicles S1E4-E5
Iron Man 3 (7.5/10)
Monkey Kingdom (7.5/10)
~
OBS JAG GER INTE "RATINGS" (i brist på bra svensk översättning ... vad då, poäng? Vitsord? Gradering??) TILL TV-SERIER FÖR SER SÄLLAN EN HEL SÄSONG PÅ EN MÅNAD OCH ORKA GE SKILT TILL ALLA AVSNITT ...
*sett förut
**bio
Bästa nya: Stand by Me!!! Älskar. Så. Mycket.
Bästa gamla (serier jag sett på förut, men inte dessa avsnitt, räknas också): Game of Thrones får det faktiskt bli även denna gång.
Besvikelse: HEEELT ärligt? Ingen.
Överraskning: Stand by Me obvi. Och att jag sett hela två Marvel.
Tipsar alla om pga inte många som vet om: Här tror jag jag säger Monkey Kingdoms pga pratade om den åtmnstone dagen efter jag sett. Och ngen har ju sett den. Men den är himla intressant.
Kommentar: Det var ändå mer än jag trott? Rätt så mycket film också, för att vara jag. Nöjd över att ha börjat komma ikapp med Marvel, snart kan jag se Winter Soldier som alla gnäller om ..!
Vad händer i nästa månad? Säger samma som förra månad: Kommer glo så mycket som möjligt på HBO. Vilket betyder Game of Thrones, The Shannara Chronicles och möjligtvis Girls. Nu såg jag också att If I Stay kommit till Netflix, så den ska jag nog se!

MUSIK

Maj var en riktig fest musikmässigt. Inte bara för att Den första är alltid gratis äntligen släpptes och jag köpte biljetter till twenty one pilots i oktober. Men mest. På Den första är alltid gratis gillar jag Pang pang, Femton, Förlorad för alltid och Storma tills vi dör mest. Har även lyssnat en del på detta:
Hur var er månad musik/film/tv-serie-mässigt i maj då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar