fredag 17 juni 2016

Helgplaner & veckosummering #24 en massa populärkultur & alltför mycket sömn

Hejhejhej jag såg på Grease live! nyss! Tyckte den var superbra ju. Vissa skådisar var dock mindre bra, då de överdrev lite väl mycket. Men andra gjorde sina roller trogna men samtidigt personliga insatser. Och musiken var bra. Gillade speciellt att det fanns grejer från både originalmusikalen och filmversionen. Och vissa helt nya grejer!

Men okej nu ska vi prata om allt annat jag gjort i veckan. Vilket inte är särskilt mycket faktiskt ... har åkt båt, fått hem två böcker, lyssnat på Den fantastiska resan, kollat ikapp Game of Thrones (alltså bara jag och min familj som tycker de senaste avsnitten inte varit sådär superbra? För att vara GoT då. Tycker nog ändå att det fortfarande är väldigt bra.), kollat klart The Shannara Chronicles säsong ett (SÅ spännande ge mig mer!!!), kollat Fucking Åmål (Äntligen! Sådan igenkänning på att vilja bort från ens tråkiga, pyttelilla hemort. Plus tråkig igenkänning på hur ungdomar beter sig. Fanns saker som både ändrat på ett positivt sätt och saker som bara blivit värre ... här åtminstone.), jobbat ute lite, möblerat om lite, läst SOLO, börjat se på The Paradise (så himla klyschig och wannabe Downton Abbey plus inte superbra skådisar. Men jag kan inte låta bli att titta. Älskar tidsåldern, älskar kläderna, älskar den förbjudna kärleken.) och ... alltså typ de. Fått en gymnasieplats har jag ju också. (Grattis jag!)

Vet att jag verkligen inte borde se så mycket på Netflix och HBO och vad allt det heter men finns ju så mycket bra! Och det har faktiskt varit både regnigt och blåsigt den här veckan. Mestadels. Om det varit lite sol har jag faktiskt varit på väg till stranden men sedan fegat ur pga blåsigt och noll sol på stranden och ännu fegare kompisar haha.

Ja och just det! Har ni sett detta?
En får ju ångest.

Imorgon ska jag använda ett presentkort i Karis och sedan vet jag inte. Kanske startar en modeblogg? Är faktiskt sugen. Skulle dock inte vilja ha en typisk modeblogg utan mer en ... jag vet inte, budjetig? Fast det är faktiskt inte alls den känslan som det ordet ger som jag skulle vilja ha över den ... får se vad som händer i framtiden. ;-D

Så ska jag väll läsa lite. I Den jag var eller Kampen om järntronen eller Cress eller något. Huvudsaken är att jag läser ju.

Så hade det ju varit bra om en började vända tillbaka på dygnet lite. Är ju inte superbra att gå och lägga sig när solen stiger upp och vakna efter tio+ timmar. Plus har lust att träna men ändå aldrig ork ... borde nog bara ta tag i det.

Godnatt på er! Hurdan har er vecka varit då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar