tisdag 10 maj 2016

Internatskoleelever?

Yes please. That's all I need to know.

JAG HAR JU TOTALT MISSAT EN BOK SOM KOMMER UT NU I MAJ* OCH SOM JAG VILL LÄSA!!!

När jag var på Lilla Piratförlagets hemsida häromdagen såg jag ju den, men omslaget är ju faktiskt inte särskilt iögonfallande. Och det är en ALMA-pristagare. Författare som fått pris brukar liksom sällan intressera mig? Vet faktiskt inte varför, det låter ju totalt tokigt ...

Men idag så tog jag tag i det här med att kolla upp vilka böcker som kommer ut i höst. Och då fanns den där.

Den jag var, heter den och är skriven av årets ALMA-pristagare Meg Rosoff. Och utgiven på Gilla böcker. DET borde ju egentligen redan ha sagt mig något? Men okej. Jag läser vidare och kommer till "Vi befinner oss i 60-talets England". Are you freakin' kidding me?!?

Seriöst. Det här verkar vara typ perfektaste romanen ever. Jag får Jellicoe Road-känslor gånger tusen. Och å, England på 60-talet!!! Ärligt talat har jag inte läst så mycket av resten av handlingen. Men det kan ni göra här om ni är intresserade. Eller så gör ni som mig och överväger att skicka iväg ett snällt mail till förlaget omedelbums där jag frågar om jag möjligtvis skulle få läsa och sedan recensera. Eller klicka hem den själv på direkten? Så var det ju det där med att den inte kommit ut än ...

På tal om höstböcker så har handlingen för både Allt som blir kvar av Sandra Beijer och Stanna av Flora Wiström blivit oficiell. PEPPEN!

Over and out.

*Update: Alltså egentligen är det ju en nyutgåva, för förlaget ger ut typ alla hennes böcker igen, nu när hon vunnit. Men alltså det hindrar ju inte mig från att vara excited?

1 kommentar:

  1. Låter spännande! Jag blir faktiskt nyfiken också. 60-talets england låter som en bra setting :)

    SvaraRadera