torsdag 5 maj 2016

Bokbloggsfrågan vecka 18

Jag har börjat lyssna på Kampen om järntronen! Dvs första Game of Thrones-boken. Serieverisonen är uppenbarligen inte nog? Och den är SÅ bra och exakt som tv-serien. Alltså hittills känns det verkligen so en bra grej att läsa den efter att ha sett det, för då hänger jag ju genast med och liksom älskar alla redan så då kanske men kan njuta av lngsamheten på ett annat sätt? Tänker jag. Hittills är det iallafall underbart. Har lyssnar på tre av trettiotre timmar. TRETTIOTRE!?! Men alltså det är trevligt. Hoppas bara jag hinner med någon annan bok i maj ...

Maj, hörrni! Kom med sommaren! Dagarna har varit otroligt underbart varma hela veckan och å, vad jag älskar det. Så underbart. Och det finns jordgubbar som smakar okej i butiken. Och glass är extra gott i värmen. Och jag är snart ägare av en egen skoter. Sa jag att jag älskar värmen?

Men eh, myggorna gillar jag mindre mycket ... och alltså värmen just nu är precis perfekt, för mig behöver det liksom inte bli varmare än såhär, för då blir det ju bara äckligt ...

Men - det här inlägget skulle egentligen handla om bokbloggsfrågan! Veckans Top Ten Tuesday tror jag jag struntar i, för det blir ändå samma som alla andra skrivit och jag har en massa andra inlägg att skriva. Så det så.

Men bokbloggsfrågan tänkte jag iallafall besvara! Den lyder: Hur tänker ni när ni packar böcker inför resor? Hur mycket böcker packar ni ned? Eller har ni lyckats komma undan problemet genom att använda en läsplatta istället?

Hm. För det första reser jag ju inte så mycket. För det andra beror det ju både på hurdan resan är och på vilket humör jag är. Men allt som oftast packar jag för mycket läsning. Jag packar alltid minst en bok, ofta två, trots att jag typ ska på ett läger och obviously inte kommer ha tid till läsning.

Men ska jag på en "just for fun"-resa så packar jag kanske tre böcker? Och alltså det är sällan jag läser dem alla men ... ja. Och ibland har jag ju bara plattan, där jag oftast har några olästa titlar. Förlåt för otydligt icke-svar, men så får det bli ibland.

Hoppas ni nu tar ut allt av det fina vädret och har en fin Kristi himmelsfärds-dag!

3 kommentarer:

  1. Jag brukar alltid lyckas packa för mycket böcker... :)

    SvaraRadera
  2. Hellre för många böcker än för få :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det svår och oftast blir det ändå inte så mycket läst som man först tror :) men ett par valmöjligheter att ha tycker jag är bra.

    SvaraRadera