lördag 19 mars 2016

Helgplaner & veckosummering #11 Konfirmation och filmsmälla

Hej!

Igår hanns inte det här inlägget med pga anledningar. Men! Det är ju ändå fortfarande början på veckoslutet tycker jag, så visst går det idag iallafall. Är ju inte som om det är förstaå gången heller.

Den här veckan har väll varit helt okej. Jag har läst ut Tredje principen av Anna Jakobsson Lund och genast börjat på Aldrig ensamma pga spännande och #slaythatseries och så. Hann dock bara typ tre kapitel ... för sen såg jag The Notebook och blev helt tagen. Vet inte ens riktigt varför, för egentligen är storyn hemskt förutsägbar. Men det var väll något av en kombination av att skådisarna var så bra, årtiondet underbart och konceptet så fint med en gammal gubbe som berättar en hisoria för en tant för att hjälpa henne minnas. Jag påverkades SÅ mycket av deras kärlek och historia. Tycker den var underbar. Men nu har jag gått med en liten olustkänsla i mig de nästan två dagar det är sedan jag såg den. Vill liksom inte läsa något, för jag vill läsa The Notebook. Vill inte se på något, för det är inte The Notebook. Att en väldigt sorglig annan sak hänt samma dag vi såg filmen kan ju också ha haft sin inverkan ...
Källa
Så nu har jag något av en boksmälla, bara att den beror på en film. Vet liksom inte riktigt vart jag ska ta vägen nu, för vill bara sitta och se om den. Åå, vad jag skulle vilja leva på 40/50-talet! (Samtidigt som jag ju förstår att det antagligen blir rätt så romantiserat på film och säkert ändå inte skilde sig så mycket från hur livet är nu.) (Men alltså det gjorde det ju! Det fanns noll teknik! De hade superfina kläder och frisyrer!) (Men jag ÄLSKAR ju teknik - visst gör jag? Och kläderna nu för tiden är ju också fina? Alltså SÅ kluven.) (Fattar egentligen inte ens varför jag skriver alla dessa parenteser pga är ju inte som att jag skulle kunna leva på 50-talet ens om jag ville ...)

Annat jag gjort under veckan som gått: stressat onödigt mycket, lyssnat på Kärleksbrev med Hov1 på repeat, fått två böcker, försökt ladda upp en Book Haul i typ fyra dagar men pga att vi är åtta pers i min familj är nätet alltid rätt så använt och trögt. Nu har den laddas upp till typ 60%, kanske jag får den till hundra i dag ...

Helgläsningen dåå? Jag kommer antagligen inte få så mycket läst, och om jag får borde det främst vara till skolan ... men jag håller för tillfället på med Isdraken och Aldrig ensamma så dem kommer jag antagligen läsa lite smått i. Den förstnämnda blir antagligen utläst pga väldigt kort. Så borde jag läsa en bok av Minna Canth till finskan i skolan. Den är superjobbig hittills, så jag borde VERKLIGEN ta tag i att läsa den. Men som sagt, kommer nog inte ha särskilt mycket tid alls för sådant för min syster ska bli KONFIRMERAD!

Vi kommer alltså städa, flänga omkring i butiker, baka, laga mat, vara i kyrkan etc hela det här veckoslutet. Och på måndag har jag prov ... nåja, det ska nog gå bra, onödigt att stressa för sådant man inte kan göra något åt och prokrastinera mindre.

Hurdan var er vecka då? Några kul planer nu i helgen? Vad läser ni just nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar