torsdag 4 februari 2016

Januari

Dags för årets första månadsrapport! Året startades med dunder och brak vad gäller uppdateringen här på bloggen, det blev rekord både vad gäller inläggsmängden (31) och statistiken (över 4000 sidvisningar - vilket är kring 1000 mer än senaste rekordet, tack så himla mycket lovelies! <3) Så jag är supernöjd! Skolan har börjat lite lugnt, jag har stressat inför att snart välja vart jag tar vägen nästa höst och löst mer än i december.
~
Askfödd - Sabaa Tahir (4.75/5)
Gudarna - Elin Cullhed (?/5)
M varken mer eller mindre - Petra Backström (4/5)
~
Antal lästa böcker: 5 st
Antal lästa sidor: 1242
Omläsningar: -
Antal manliga/kvinnliga: 0/5
Kvar i olästhögen: 95 st  (94+5-4)
Övernaturliga inslag: Askfödd är fantasy, resten svenska vardags.
Påbörjade serier: en
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): -
Avslutade serier:  -
Antal recenserade böcker: två av ovanstående, fyra från 2015. (Och därmed ingen *bara* en kvar!!! VICTORY!)
Fådda/köpta böcker denna månad: 5 st
Lästa recensionsex: 3 st
Lästa bibliotekslån: ett ...
Lästa e-böcker: två
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: en med bilder
Böcker som påbörjades i januari/tidigare men inte lästes ut: Fortfarande kvar: Sommarboken, Blod & stjärnstoft, Tredje principen. Ny: Uppstigandet.
Månadens snyggaste: FREAKIN' GUDARNA!!!!
Detta omslag = himlen på en bok. (Det är alltså ännu snyggare irl. Faktiskt.)
Bästa bok: Askfödd DUH!!!
Största överraskning: Alltså på sätt och vis ovannämnda, men även M varken mer eller mindre och Kort kjol.
Största besvikelse: Gudarna.
Spännande saker som hänt under den här perioden: Inte supermycket. Jag har fyllt sexton, skolan har börjat igen, arbeten har lämnats in och presenterats, det har stressats och pratats om vad en gör efter nian och var man ska söka sommarjobb. Shadowhunters har börjat, jag har upptäckt en HIMLA massa youtubers och så har det varit rätt så vanligt. Har inte varit på världens bästa humör eller mått superbra, men fått besöka Helsingfors två gånger och det var kul. Januari var superjobbig på vissa sätt men nu känns det mycket bättre, så nu hoppas vi att året bara kan bli bättre! :-)
Hur det gick med planeringen: Helt okej! Okej, superbra. För 1. jag kom över 1000 sidor 2. jag läste exakt det jag ville och 3. jag skrev om nästan alla böcker jag ännu inte skrivit om från 2015. Yey! Så hittade jag nog läsglädjen igen också, åtminstone lite grann. Jag har läst på ett himla konstigt sätt i januari - först läser jag inget, sedan SLUKAR jag en bok på typ två dagar, sedan kanske en veckas paus igen och så slukar jag en bok megasnabbt. Upprepa. Det funkade. Jag är glad.
Planer inför februari: Typ ... noll? Eller, jag hoppas hinna skriva de fyra oskrivna recensioner jag har. Sedan ska jag försöka läsa så många rec-ex som möjligt och beställa bara det allra nödvändigaste på bokrean. Skönt ändå att vara rätt så ikapp med recensionsskrivandet! Hoppas hinna med de flesta nya böcker jag kommer få (typ fyra tror jag) och läsa ut de flesta av de jag hållit på med i evigheter nu ... Jag läser dock Jane Eyre i skolan, så det är även ytterst möjligt att det blir allt jag hinner med. För den boken ... är lååååång.

Film-, tv- och musikrapporten får ni senare, om någon dag eller så!

Hur gick årets första månad för er? Någon bok ni ser extra mycket fram emot i februari?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar