torsdag 11 februari 2016

Bokbloggsfrågan vecka 6

Jag hann visst ändå inte med Bokbloggsfrågan igår, jag tänkte liksom att jag skulle svara på den efter att ha kollat nyaste Shadowhunters men jag hann inte se slut det så då lämnades också det här inlägget oskrivet.

Den här veckan skriver CarolaSnart är det alla hjärtans dag. Kommer du att uppmärksamma denna dag på något sätt relaterat till böcker? Kommer du exempelvis att ge bort en bok till någon du håller kär, skriva något särskilt temainlägg på din blogg, fokusera mer än vanligt på böcker som handlar om kärlek och relationer eller något helt annat? 

Ärligt talat har jag fått nog av Alla hjärtans dag redan nu, och den har inte ens varit ... så nej, det kommer jag nog inte. Skrev ju redan i veckans TTT lite kring vad jag tänker kring den här helgen. Där kom det dock antagligen inte fram att det ju faktiskt inte alltid varit såhär. Det är först i år jag känner mig illamående bara av tanken på rosa-röda paket med silverhjärtan eller konfekt i. Samtidigt tycker jag ju det är mysigt att fira tid med dem man tycker om och ge presenter och så ... så det blir lite motstridiga det där. Jag ÄR faktiskt inte en sådan Alla hjärtans dag-hatare jag nu låter som. Svaret på frågan är alltså ett tydligt nej. Om läsningen fortsätter i samma spår som de tidigare två gångna veckosluten blir det nog inte mycket läst alls ...

Vad har ni hunnit med i veckan då? Jag åkte slalom idag, det slaskade och backarna var tråkiga men det var ändå helt okej, faktiskt. Sedan har jag lyssnat på Den fantastiska resan (som varje torsdag) samt Flora & Fridas podcast. <-- Tipstips! Och kollat femte avsnittet Shadowhunters! Good news: DET VAR FAKTISKT OKEJ! Gillar typ alla utom Clary nu, så himla missnöjd med henne. Okej, Jack är heller inte den bästa men Clary är ändå en nivå värre ... tyvärr. Annars gillade jag faktiskt det här avsnittet, det kändes äntligen som en *någorlunda* seriös tv-serie istället för någon b-serie på Disney Channel.

Känns ändå som en rätt så bra torsdag. Nu ska jag kolla på Reign och kanske äta nåt. Sen kanske jag till och med hinner läsa lite i Jane Eyre!

2 kommentarer:

  1. Jag är inte mycket för sådana där påhittade kommersiella dagar, det blir så krystat om man tvunget måste tycka om folk en speciell dag :)

    SvaraRadera
  2. Eller hur, visst blir Shadowhunters bättre! Men håller med, gillar fortfarande inte Clary så mycket :/

    SvaraRadera