måndag 4 januari 2016

Dags att utvärdera 2015 #2

2015 deltog jag i två utmaningar: Kaosutmaningen och Janas och Hannahs läsutmaning. Vet ni vad? Jag klarade av båda! *typ*

Kaosutmaningen är alltså en utmaning som består av 35 punkter, den har tagits till bruk av svenska bokbloggare för ... jag vet inte riktigt hur länge sedan? Hursomhelst, så har man klarat av utmaningen när man läst böcker som matchar 20 av punkterna. Vilket jag gjort! Typ ... Jag har verkligen inte försökt hitta böcker som matchar, för jag kan inte läsa på det viset. Men nu när jag gick igenom allt jag läst och kollade vilka jag hade kvar så fick jag ju ändå 20 avklarade punkter! Även om punkt 26 går att ifrågasätta, både pga att det var en omläsning och för att den typ inte riktigt passar ... Jag tänker nog ändå räkna den som godkänd, så good job, Elvira! Om en kaosutamning dyker upp för i år kommer jag högst antagligen också försöka delta. :-) Här kan ni kolla hur det gick.

Jana och Hannahs läsutmaning är inte bara en utmaning, det är också en tävling där man genom att pricka av punkter samlar lotter. Jag klarade (enligt mig själv, är inte helt, helt hundra på att alla håller..?) av 40 punkter och samlade alltså tre lotter, nu är det bara att hålla tummar och tår för att jag vinner ... Såg att vissa klarat av alla allihop, blir hemskt imponerad av detta! Här tänkte jag heller inte direkt på vad jag läste, så blev rätt så förvånad när jag hittade hela 40 böcker som passade på punkterna den sista december? Här kan ni alltså se mitt resultat.

Jag vet att Jana och Hannah letar efter någon som ska ta över deras utmaning, hoppas verkligen någon gör det för tycker den är väldigt rolig och skulle ju vara tråkigt om en försvann efter två års existens. Om någon tar över kommer åtminstone jag delta, så hoppashoppas!

Jag har faktiskt inte sett någon ny kaosutmaning någonstans heller, så hit me om det finns någon! Om ni vet någon annan kul utmaning får ni också gärna berätta, tycker det är superkul med utmaningar! :-)

2 kommentarer:

  1. http://lacrimamens.com/blog/kaosutmaning-2016.html, här är en länk till iårs kaos utmaning, fast du kanske redan har sätt den. kram sålänge!

    SvaraRadera