torsdag 31 december 2015

Nyårslöftes-taggen

Sebastian på Bokentusiasten har knåpat ihop en så himla bra tagg som jag känner att ju passar bra att göra nu, strax innan midnatt den 31 december 2015. Så det tänker jag göra, även om jag egentligen inte blivit taggad av någon. Taggen går alltså ut på att ge löften om att läsa böcker som passar in på beskrivningen, 2016 - men antagligen inte läser för det ... det här är alltså inte mina riktiga "löften" utan bara några titlar som passar in på beskrivningarna och som jag för tillfället känner för att läsa. :-) Eller nja, det stämmer ju vad jag säger, så kan ju absolut hända att jag läser dem!
En klassiker jag lovar att läsa. 
Jane Eyre av Charlotte Brontë tycker jag verkligen det börjar bli dags för mig att ta tag i!
En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta.
Edens blod-trilogins avslutande del, De odödligas sång har jag ännu inte hunnit med även om jag gärna hade läst den redan i år ...
En bokserie jag lovar att påbörja.
Madeleine Bäcks debut Vattnet drar är första delen i en trilogi, den hoppas jag hinna med!
En författare ( som jag aldrig läst tidigare ) jag lovar att läsa något av. 
Leigh Bardugo!
En bok jag lovar att läsa om. 
Himlen börjar här av Jandy Nelson är det nog dags att läsa en tredje gång, tycker ni inte?
En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska.
Seriealbum tycker jag jag har läst väldigt några av, så 2016 hoppas jag blir året då jag läser lite fler!
Ett seriealbum jag lovar att läsa.
Hahaha, typiskt att den här frågan kommer nuˆˆx) Nimona av Noelle Stevensson har jag läst OTROLIGT mycket gott om så den tror jag jag ska klicka hem riktigt snart!
En novell jag lovar att läsa.
Ugh - novell? Noll koll på noveller men Sandra Beijers Djuret hade jag ju gärna läst.
En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa.
Kanske Stjärnor i natten, den var ju en megasnackis i år men jag hann aldrig läsa den - kanske det är dags nu? 
En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa.
Kanske Sagoberättaren av Antonia Michaelis går, den har jag ägt sedan 2013 och den är dessutom ett rec-ex ...
En debut jag lovar att läsa.
Åh, är så himla pepp på Anna Ahlunds Du, bara!
En bok eller bokserie ( jag tidigare gett upp/dömt ut ) jag lovar att ge en ny chans.
Percy Jackson! Tyckte första boken var ... ehem,  okej. Så jag har inte läst vidare sen ... 2013? Men jag älskar liksom idén av att gilla Percy,  så jag ska definitivt försöka ge honom en ny chans 2016!

Jag taggar alla som hade önskat sig den illustrerade Harry Potter i julklapp! :-) Och GOTT NYTT ÅR 2016 HÖRRNI!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar