torsdag 24 december 2015

Just nu

Jag lyssnade nyss på de sista avsnitten av både DNs och Sveriges radios julkalendrar. Nu är här rätt så tyst, men för inte så länge sedan var det fullt liv då julklappar delades ut, sedan åts det julgodis och diskades undan. Min nya skiva, Marina & the Diamonds Froot spelar i bakgrunden, äntligen är det lugnt.
GOD JUL, på er! Min julafton har varit väldigt mysig, också stressig, men mest fin. På morgonen badade vi bastu, åt mandariner och drack kakao. Sedan badade vi julbastu och åt tomtegröt med russinsoppa <3. Och så for jag, pappa och Olivia ner till byn för kyrka och liten julklappsleverering!

Sedan gjorde vi nog lite det ena och det andra tills vi började laga den sista maten och lite julgodis. Det här var min första jul som vegan! (Okeeeej - jag åt lite senapssill, men annars, allting var veganskt!) Och allt var så himla gott!?! Vi hade färgglada sallader, rödkål, chokladkola gjord med kokosmjölk och kokossocker (här finns receptet), griljerad kålrot (recept härifrån), vörtfrallor (recept) och alltså - så himla mycket gott, helt enkelt.

Så kom julgubben och lämnade några säckar paket. Vi öppnade och skrek av iver och det var bara så väldigt mysigt som det bara kan vara på julen.

Helt ärligt började inte min dag på bästa sätt, jag hade varit vaken innan men märkt att ingen annan var uppe än så jag fortsatte sova. Men så plötsligt var alla uppe och det var MIG de väntade på, alla var otåliga och ja, jag vill liksom inte att det ska vara så? Så jag var inte på superbra humör till en början. Som tur så har jag en underbar familj som har tålamod med sådant, och rätt så snart var jag pepp igen. (För det är jag allra oftast när det kommer till julen - jag försöker alltid höja stämningen till max med julmusik (<333) och liknande x).

Och inte är julafton slut än! Nu ska jag fortsätta myset med musik och Dash och Lilys utmaningsbok. Och kanske lite julgodis. Nu följer ett två veckor långt jullov och det är skönt nåt otroligt. Jag tänker bara läsa, kolla film och tv-serier, umgås med vänner och familj, kanske shoppa och möjligtvis skriva någon recension. Men nu tänker jag faktiskt hålla en kort julledighet fram till söndag, jag är alltså tillbaka tidigast då.

Hoppas ni har haft en fridfull och underbar julafton och att den fortsätter vara det!

Och har ni kanske fått något hårt litet paket? (Det har jag - men mer om det senare ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar