tisdag 20 oktober 2015

Top 10 wishes I'd ask the book-Genie to grant me

Men tjaaaaaaa! (Egentligen hälsar jag typ aldrig så där påriktigt. Det är bara blogg-jag som gör så. Vet ej varför ..?)

Det är tisdag och jag borde öva på kommande fysikprov. Men DET GÖR JAG INTE! *surprise surprise* För för en gångs skull tänker jag faktiskt delta i Top Ten Tuesday som The Broke & the Bookish står som värdar för. Hoppa till deras blogg för att läsa mer om vad TTT är.

Veckans rubrik är tio önskningar jag skulle be bokanden om. Jag skulle be hen om en massa saker. Mestadels Harry Potter relaterade. (Jag är i en Pottrig fas nu ehe. *du är ALLTID i en Pottrig fas, Elvira*) Om du vill vet vad exakt, läs här nedan!
  • Harry Potter and the Philosopher's Stone. Ilustrerade utgåvan. Signerad. NU.
  • Att få träffa Joanne Murray och förhöra henne om varför hon är så sjukt fantastiskt SMART!?! För kolla detta:
    MIND. BLOWN.
  • En portal som går straight till typ Godisbaronen.
  • Att Hermione och Ron och Fred och George och ... okej då, Harry, även om jag aldrig riktigt fastnat för honom? Sjukt ju, egentligen. Alltså - att de fanns här, med mig, just NU. (Egentligen så kunde alla karaktärer från HP finnas i mitt liv.)
  • Att Harry Potter gjordes till en tv-serie och varje bok skulle vara en säsong och varje kapitel ett avsnitt och ... allt skulle vara med. FATTAR NI THE AWESOMENESS???? Tråk i och för sig att Emma, Rupert och Daniel isåfall inte skulle kunna spela för de känns ju som the one and onlys.
  • ATT DRAKAR FANNS OCH JAG HADE EN SOM SKULLE VARA MIN BÄSTA VÄN EFTER TYP HERMIONE DÅ. Och Fred och George.
  • Att Jo aldrig sagt att Ron och Hermione egentligen inte passar med varandra - snälla bokande, bara delata det från mitt minne och resten av världen thanx? De är sötaste kärleksparet ever END OF STORY.
  • Egentligen tycker jag faktiskt Dramione är rätt så söt grej med. Men eftersom Ron och Hermione HÖR I HOP så önskar jag istället att Draco blev tillsammans med typ ... Cho Chang? Hahaha, nej. Men någon smart och söt och SNÄLL.
  • Så skulle jag förmodligen önska mig ett rum med alla böcker jag vill läsa. Bokhyllorna skulle vaa gamla och en räls för stegar skulle gå runt hela SALEN. Och alla nya böcker jag blir nyfiken på skulle komma dit automatiskt.
  • Lite tid skulle inte heller skada. Och lite färre läxor. Så att jag hann läsaläsaläsaaaa och hänga med Hermione och gänget.
Kort sagt: bokanden skulle kunna göra mitt liv till en dröm om jag mötte honom. Men hörrni - det är ju det drömmar är till för ;D. Vad drömmer ni om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar