onsdag 30 september 2015

Top Ten Books I think you'd enjoy if you like the Delirium Trilogy

... aka dystopian/fantasy books with beautiful prose.

Hejhej på er! 

Jag vet. Det är ONSDAG. Men jag haaaann inte skriva en TTT igår så då gör man det idag okej?

Och - välkomna till min ny bloggis! Tröttnade på att ha ett engelskt namn och när jag kom på att det inte låter så tokigt på svenska, lite modifierat, drabbades jag av impulsen att föra över bloggen till en annan adress. Vilket jag nu gjort! Det var lätt! Fattar ej att jag inte kunnat det innan!?! Så detta är alltså mitt första "officiella" inlägg på nya adressen. Känns fint. Men herregud ändå jag var ju nästan 4 och ett halvt år på mylifestylebyelvira men nu är det slut. Wow. Förresten - allting är inte riktigt klart här än. Jag har bara fixat design och header lite snabbt så får se hur länge det hålls typ såhär.

SLUT PÅ BABBEL!

Veckans tema är alltså topp tio böcker jag tror du skulle gilla om du gillar X super populära bok/serie/författare. Jag har valt Delirium-trilogin skriven av Lauren Oliver! Det speciella med Delirium är Laurens skrivsätt, enligt mig. Därav lite böcker (inte i kronologisk ordning) med snygg prosa. Enligt mig.
  • Mörk ängel av Laini Taylor
  • typ allt av Maggie Stiefvater. Har ju inte läst allt, men det jag läst har varit vackert och övernaturigt.
  • Legend-trilogin av Marie Lu
  • Juliette/Rör mig inte-trilogin av Tahereh Mafi
  • Half bad av Sally Green
  • Maze Runner av James Dashner (iallafall när jag läste har jag för mig att jag tyckte så ..? Inte helt säker nu.)
Och det var alla jag kom på för stunden! Vika kommer du på?

Ha en fortsatt trevlig onsdag/vilken annan dag av veckan som helst och hoppas du kommer följa med mig på min "nya blogg"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar