tisdag 30 juni 2015

Top Ten Books I've Read So Far In 2015

Sååå .... en Top Ten Tuesday hann jag iallafall fixa innan lägret! Mycket roligt tema idag tycker jag: Topp tio böcker jag hittills läst 2015. Vet ni vad jag märkt när jag tittade igenom vilka jag läst? Att trots att jag gett en bok fem stjärnor DÅ känns den inte som en favorit NU - och tvärtom! Gamla fyror tänker jag på som favoriter utan fel! Så eh ... jag kanske ändrade lite på ratingsen. Lite. Okej, över till min lista!

10. Glasbarnen av Kristina Ohlsson
9. Sätt mig i brand! av Tahereh Mafi
8. Mamette: Änglar & Duvor av Nob
7. Fangirl av Raibow Rowell
6. Legenden om Sally Jones
5. Som om jag vore fantastisk av Sofia Nordin
4. 8 saker du aldrig skulle våga av Eva Susso & Moa Eriksson Sandberg
3. Prdigy av Marie Lu
2. Den unga eliten av Marie Lu
1. Mistborn: Sista riket av Brandon Sanderson

Hmm ... summan av kardemumman?: 1. Modernista ger ut awesomiga böcker - de jag läst av dem i år är topp tre liksom. 2. Jag gillar Marie Lu 3. Jag gillar epic fantasy/dystopi, renodlade contemporarys och chamrmiga bilderböcker.

Vad har ni gillat i år?

2 kommentarer:

  1. Aagghh jag måste verkligen ta tag i Marie Lu's (jag vägrar att skriva Marie Lus. Jag menar kom igen. Lus. Haha jag hatar verkligen svenska ibland xD) böcker snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Lus >.< x)) Men JAAA DET MÅSTE DUUU!!

      Radera