tisdag 2 juni 2015

Top Ten Books I'd Love To See As Movies/TV-shows

Top Ten Tuesday har inte sommarlov trots att jag har det - så här är vi igen! Tisdagens tema är topp tio böcker jag skulle älska att se som filmer/TV-serier. Många favoriter har/ska ju redan filmats/s, men tio ska jag väll ändå kunna få ihop ..:
10. Klassresan & Malin + Rasmus = sant av Moni Nilsson tror jag skulle bli toppen svenska ungdomsfilmer! Snälla, gör så att det händer. I lite Eva & Adam-anda ni vet, snälla?
9. Sista riket eller Mistborn-serien av Brandon Sanderson tror jag skulle bli en episk miniserie. Men det kan ju också gå riktigt fel ...
8. Frida kom med den fina idén att Salla Simukkas trilogi om Lumikki Anderson skulle kunna bli en bra film med spänning rakt igenom - jag instämmer! (och snygg skulle den kunna bli också!)
7. Gail Carringers serie om Alexia Tarabotti. Som serie. Mycket viktigt! Skulle bli en supersnygg serie tror jag! Åh! (Men jag vet inte, nåt kanske redan händer med den?)
6. Alltså Jag går dit du går av Nina LaCour SKA väll typ bli film - men eftersom jag inte hört något mer om det så tar jag med den. Detta måste hända. Skulle kunna bli Så Bra.
5. Systrarna Cahill-trilogin av Jessica Spotswood skulle också kunna bli så bra filmer/TV-serie!! Det mesta vill jag tydligen ska bli TV-serier ... hm ... (Men alltså - tänk er klänningarna!)
4. De Utvalda-trilogin av Kristin Cashore skulle jag också vilja se i någon form. Kanske de går som film? Men alltså det är ju det här att de är så LÅNGA, då är det lite jobbigt att få allt inknycklat i en 2 timmars film.
3. Daughter of Smoke and Bone-trilogin av Laini Taylor vill jag se som filmer, tack!
2. Den unga eliten av Marie Lu, eller ja, hela serien sen då. Jag vill tydligen att väldigt många frasiga klänningar-böcker ska bli film, gör jag inte? Men sånt gillar jag ju i böcker, så varför inte i bild också?!
1. Harry Potter-serien av J.K.Rowling som TV-SERIE MED EN SÄSONG FÖR VARJE BOK. Behöver jag säga mer?
Vilka böcker vill ni se på vita duken? (Alt. TV-skärmen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar