tisdag 7 april 2015

Top Ten Characters I Wish I Could Check In With

Halloj på er alla fina, det är dags för Top Ten Tuesday igen! Hostas som vanligt av The Broke and the Bookish och jag är sen, som vanligt, jag vet.
Men nu ska vi inte vara dystra över det utan kvicka tag gå över till temat: tio karaktärer jag önskar jag kunde se till efter bokens slut. Ska jag vara ärlig, så kommer jag inte på många såhär på rak arm. Och jag tror det till stor del beror på att jag faktiskt inte minns många slut. Mer än vagt. Alltså detta är så konstigt!?! Jag minns faktiskt början på de flesta böcker mycket bättre, och typ känslan. Böckerna vars slut jag minns alldeles tydligt kan jag antagligen räkna upp på ena handen.
Men något ska jag väll lyckas skrapa ihop iallafall.
10. Lennie och Joe (och mormorn åh!) från Himlen börjar här av Jandy Nelson - mest för att de är underbara (näe, jag minns inte slutet på denna.). (Det är intressant att söka på en boktitel bland sina inlägg och se hur många gånger man nämnt den. 35 inlägg kom upp på denna. 36 nu.)
9. Jag tycker faktiskt det skulle vara riktigt trevligt att besöka Katniss och the man of her life (vill inte spoila för er som mot alla odds inte läst än.) och se hur livet leker för dem nuförtiden. Om de fått någon lugn till slut.
7. Tjejgänget i 8 saker du aldrig skulle våga av Moa Eriksson Sandberg & Eva Susso! Så coola, saknar dem något förfärligt trots att det bara är kring en vecka sedan jag lämnade dem. (Här minns jag faktiskt slutet!)
6. Malin, käraste Malin. Ugh, vad jag hatar Malin + Rasmus = sants (av Moni Nilsson) slut. Usch och fy och nej - hur mår hon nu? Men nåja, hon passar väll bara sådär här, man läser ju ändå lite från hennes perspektiv när hon är äldre också har jag för mig ..?
5. De flesta huvudkaraktärer i Sarah Dessens böcker skulle jag inte ha något emot att återse - jag menar så himla sötaunderbararoliga som de är. Men allra mest Eli från Mycket mer än så. Honom saknar jag.
4. Nu kom jag på en bra! Rut och Abbe i Född fenomenal av Josephine Bournebush villvillvill jag träffa igen - älskar dem!
3. Nu bestämmer jag mig för att Eleanor & Parks (Rainbow Rowell) slut är alldeles för vagt för mig, så JA TACK till att återse dem och reda ut det här. Faktiskt.
2. Alla i De utvalda -trilogin av Kristin Cashore. Så episka serie men så kort. Vill ha mer jue!
1. Och ALLIHOPA (som överlever snyft) i Harry Potter. Det är klart som korvspad (så dumt uttryck för korvspad är väll inte klart heller?!) att jag vill se dem igen. Bara lite, om jag skulle få en till historia om dem skulle jag gråta sönder. Men samtidigt - det är ju slut, det är ju (nästan) accepterat, det ... ska inte komma mer.
 
Vem vill ni kolla hur det är med?
 
Förresten, ni verkar - kanske? - ha blivit fler! Jätteroligt! Blir så glad för varje kommentar som ploppar in från en ny människa (och från er jag hört från förut också såklart!<3), även om jag nu varit sådär på att svara. Hursomhelst - välkomna! Jag är en femtonårig boknörd som älskar att skriva om sådant hon brinner för. Som böcker. Och film. Och skådespelare. Och kanske inredning ibland! Men vem är DU, som läser? Jag vet ju inget om DIG!
 
(Förlåt för att jag möjligtvis var lite överdrivet hurtig i det här inlägget.)

2 kommentarer:

  1. JAG VILL OCKSÅ VETA OM KATSA, FLAMMA OCH BITTERBLUE!! Herregud vad jag vill det...
    SV: Taaaack så mycket :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså är så förbannad (eh) över att Kristin Cashore inte kommit med något nytt på typ hundra år?!

      Radera