måndag 16 februari 2015

#LäsOSalot Uppsamlingsheat

 
Hej på er!
Jag är himla mycket efter i #läsOSalot. Pinsamt efter faktiskt. Jag har ju inte gjort EN ENDA gren för guds skull! Nåja, idag är det Uppsamligsheat som gäller, så jag har tagit mig i kragen och lyckats knåpa ihop något till alla grenar ... utom en. Jag kan inte komma på NÅT i musik-bokväg för gren 4. Alltså det står hundra procent still. Nåja, nu kollar vi de jag gjort!
 
 
GREN 1 - TERRÄNGLÄSNING
 
Här valde jag att tolka det bokstavligt - alltså gick jag iväg på en lästur i terrängen.
 
Egentligen är väll inte det här världens mest konstiga sätt att läsa på, jag brukar faktiskt läsa när jag går ibland. Men jag brukar faktiskt inte göra det i bergsterräng, när det är kallt och risigt och så.
Vädret var så fint idag! Solen sken, det var skare och fåglara sjöng. Och skogen var så vacker i alla sin vitbrungöra risighet.
Mycket läste jag inte, för jag hade ett mål och det är faktiskt jobbigt att titta ner i en bok samtidigt som man ska hoppa ner för berg och akta stubbar. Men lite, och det gick väll okej. Dessutom behövde jag ju inte längta efter boken medan jag gick.
 
GREN 2 - OMSLAGSDESIGNER
 
Jag hade noll inspiration till den här grenen först - men idag fick jag faktiskt en liten idé! För jag kom på en serie vars omslag faktiskt inte har mycket att göra med innehållet alls - iallafall inte vad jag förstår. Så jag gjorde min egen lilla version av vår tids mest kända vampyrberättelse.
´
Den är gjord på kanske fem minuter - väldigt slarvigt. Var ju lite dumt att använda bläck kanske, då kan jag ju inte ändra alls, men en liten skiss iallafall. För jag tycker att Edward som stalkar en sovande Bella beskriver innehållet i Twilight MYCKET mer än ett par händer som håller i ett äpple.
 
GREN 3 - LJUDBOKSUPPLÄSARE
 
Alltså det tar fruktansvärt länge att ladda upp videon på YouTube?? Min video är under 2 min, ändå tar det över en timme ... Nåja, den här grenen fick mig att LADDA UPP MIN ALLRA FÖRSTA VIDEO PÅ YOUTUBE! Woohoo! Ni får alltså höra min röst för första gången ever ... lite nervös faktiskt. Och herregud vad konstigt jag uttalar namnen?!
Jag läset alltså inte mer än det här, för hela min familj kom efter och undrade vad jag höll på med (terrängläste på vägen), men det är något, haha. Och ni vill ju inte bli spoilade ... ja, alltså jag tycker inte att något spoilas - men ni bestämmer ju själva.
 
GREN 5 - GESTALTNING
 
Hade inga som helst idéer till den här grenen heller, förrän idag då jag kom på att jag ju faktiskt äger rätt så passande kläder för en rätt så central karaktär i Harry Potter och fången från Azkaban, som jag läser nu.
 Professor Trelawney förvandlade jag mig till! Det var faktiskt roligt, och blev väll helt okej tycker jag. Hade ingen kula av glas *kristall* så fick bli en tekopp, de spår ju faktiskt i tekoppar på sin allra första lektion.
Jag har inte läst sådär jättemycket, faktiskt, tråkigt nog. Jag har läst Alla hjärtans dag -kapitlet i Harry Potter och fenixorden (på Alla hjärtans dag obvi), nåt kapitel i Across teh Universe, tror jag och 206 sidor i Harry Potter och fången från Axkaban. Men alltså gud vad jag älskar Harry Potter?! Älskarälskarälska. Känner såhär: jag kan läsa och älska och sluta och fangirla hur många andra böcker som helst, men Harry Potter är ändå alltid bäst. För det är kärlek, så himla mycket kärlek jag känner gentemot hela alltihopet när jag läser.
 
Hur går det för er?
 


6 kommentarer:

  1. ALLA DINA BIDRAG TILL UTMANINGARNA ÄR JU FANTASTISKA! Och även om du inte hann med sista grenen så har du fortfarande på dig dagen imorgon också, så länge du publicerar inlägget innan kl 12 på natten :)

    Först och främst: Perfekt terrängläsning! Det såg riktigt mysigt ut (om än lite kallt)! :D
    Gren 2: SÅ PERFEKT OMSLAG?! Den visar ju mycket tydligare vad boken verkligen handlar om! Håller med dig om att äpplet inte säger någonting. Ditt omslag däremot är ju mitt i prick^^

    Gren 3: Din ljudboksuppläsning var ju också helt underbar! Så roligt att du gjorde det ute i skogen när du var ute med familjen :D Jätteroligt att få både boken uppläst och få se och höra lite andra saker!
    Gren 4: Du ser ju nästan precis ut som Professor Trelawney! :D Otroligt bra cosplay! :D

    Det var såå roligt att få se dina bidrag och jag blev så himla glad av att se hur kreativ du har varit :D Kul att vi båda läser tredje Harry Potter-boken förresten :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. TAAAACK så himla mycket blir så himlahimla glad :') :D <3 Och woop - nu har någon form av bidrag från mig också kommit upp ;D

      Jaa ... lite kallt var det ju faktiskt när man vände blad, haha, men man klarade sig :'D

      Men gud DU har ju varit värsta kreativ om nån! :D
      Japp, visst är det B) *älskar den såsåså mycket*

      Radera
  2. Haha, älskar din omslagsdesign till Twilight. Så träffsäkert! Och din Trelawney cosplay. Himla bra! :D

    SvaraRadera
  3. Gud vad bra cosplay:en blev! Klockren. Och that finlandsvenska haha, tycker det är så himla fint <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taackar! blev själv rätt nöjd med den :) Hahaha, så himla konstigt att vi pratar samma språk men ändå helt olika - är det inte?! Men jätteroligt att du gillade - blir superglad :') <3

      Radera