tisdag 6 januari 2015

december 2014

Nytt år, nya tag och allt det där ... herre vad 2014 gick fort. Men är nog rätt så nöjd med året, iallafall angående vad jag läst och bloggen. Men vi "börjar" (har ju skrivit några inlägg redan ...) nya året med något traditionsenligt - en månadssummering.

~
Outtalat - Sarah Rees Brennan
Maze Runner: I dödens labyrint - James Dashner
The Return of Hjärtans Fröjd - Per Nilsson
Flickan på tavlan - Rebecka Åhlund
Ibland blir skogen vred - Rebecka Åhlund
Super-Charlie och monsterbacillerna - Camilla Läckberg ill. Millis Sarri
Mörk ängel - Laini Taylor
~
Antal lästa böcker: sju
Antal lästa sidor: 1601 st
Omläsningar: noll
Antal manliga författare: två
Antal kvinnliga författare: fyra
Kvar i olästhögen: 41 - jag räknade för en gång skull.
Övernaturliga inslag: Fem klockrena och en typ? (Är ännu osäker på om dystopier är eller inte? För det skulle ju typ gå men joo...)
Påbörjade serier: eh fyra.
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): två
Avslutade serier: en (för kommer väll mer om Ella..?)
Antal recenserade böcker: fem! Kommer på Maze Runner ännu!
Fådda/köpta böcker denna månad: Typ två kanske? Mörk ängel och Uppstigandet isåfall.
Lästa recensionsex: 2 st
Lästa bibliotekslån: fyra
e-böcker: noll
Noveller/seriealbum/bilderböcker: en bilderbok
Böcker som påbörjades i december men inte lästes ut: Prodigy av Marie Lu.
Månadens finaste: 

<3
Bästa bok: Outtalat och Mörk ängel!! SÅ HIMLA BRA.
Största överraskning: Ingen. Eller isåfall att jag faktiskt tyckte så mycket (och mer) om ovannämnda som jag hoppats på.
Sämsta bok: Flickan på tavlan
Största besvikelse: Jag gillade inte Maze Runner lika mycket som många andra verkar göra ... och jag hade tänkt att jag skulle gilla Rebecka Åhlunds böcker mer ...
Spännande saker som hänt under den här perioden: JULJULJUL dah. Inte så mycket mer faktiskt. Julfest och så men ja.
Hur det gick med planeringen: Njaa ... sådär. hann inte med de 11 böcker som krävdes för att klara mitt Goodreads-mål, men läste Maze Runner, Outtlat och hälften av Prodigy. Skrev inte heller något. Läste iallafall typ flest sidor/månad vad jag har gjort på hela året så är nöjd. Det var ju jul trots allt.
Planer inför januari: Hälsa nya året på bästa sätt! Peppa, fylla år, komma in i rutiner igen, blogga mer, komma ikapp med recensioner, vara glad och kanske skriva. Rita! På läsfronten ska jag bara läsa just precis det jag vill. Och när jag vill. Avsluta Prodigy (gjort! Behöver Champion NU) och Kaninhjärta. Kanske börja på Sätt mig i brand! för den måste läsas men jag är rädd, Sagoberättaren är det lite samma sak med ...

Hur var årets sista månad för er? Och hur hälsar ni det nya året?

2014
november
augusti september oktober
juli
juni
maj
april
mars
februari januari

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att du inte blev så förtjust i Maze Runner som jag, men kul att du läste flera andra bra böcker! Läs Champion nu!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju nog lite tråkigt ... men dålig tyckte jag ju inte alls att den var, vill läsa fortsättningen snarast! Och ja, Champion MÅSTE jag läsa jättesnart - aah, Prodigys slut! Så himla hjärtekrossande .. :'(

      Radera
  2. Svar: Du borde verkligen läsa Amaltea! Om du inte har läst särskilt många seriealbum tror jag också att de nog kan vara bra att börja med! :) Väldigt speciella, och de blir bara bättre! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter jättebra, då ska jag definitivt försöka göra det! :)

      Radera