tisdag 13 januari 2015

Bok till film -taggen

Har blivit taggad av bästaste Anna OCH Amanda (för hundra år sen men whatevs) - wiii! Den här taggen går alltså ut på att reagera på sju filmatiseringar av böcker - med hjälp av gifs. Och sedan tagga fem andra! Jag har valt att även skriva lite för att förklara mera (även om man antagligen inte ska det), men ni måste ju inte tvunget läsa det.
 
City of Bones 
 Alltså den var ... varken fantastisk eller superdålig.
 
Kalle och Chokladfabriken
 Såg som liten så minns inte vidare mycket ... men kanske konstigt genious?
 
Systrar i Jeans
Kanske..
 
The Shining
Vet ärligt inte vad det här är men har för mig att det är skräck så eh .. nej.
 
The Great Gatsby
Skulle faktiskt gärna både vilja läsa boken och se filmen, men vet inte om det direkt är för mig?
 
När lammen tystnar
*ingen himla aning om vad det är*
 
Brokeback Mountain
 Heller aldrig hört om den här men Anna säger att det är jättebra så är absolut intresserad ... ehe.
 
Det var alltså Annas filmer - över till Amandas!
The Host av Stephenie Meyer
Varken sett eller läst - men SKA!

The Hobbit av J.R.R. Tolkien
Så. Väldigt. Långsamt. Har bara sett första - men känner inget tvång att titta vidare. Trots att det ju är bra egentligen. Och boken är bra. Men långsam.
 
 Vampire Academy av Richelle Mead
 Lite nyfiken på filmen ... och vill läsa böckerna JÄTTEGÄRNA.

Paper Towns av John Green
Det här blir antingen fantastiskt eller total flopp...

Book Thief av Markus Zusak

VARFÖR HAR JAG INTE SETT DEN ÄN?

Eleanor and Park av Rainbow Rowell

BLIR DEN FILM???
 
Enders Game av Orson Scott Card
Helt okej.
 
Tack så jättemycket för taggen, både Amanda och Anna!!
Jag är faktiskt rätt så säker på att ni ALLA gjort den här, men taggar för det för är det inte alltid roligt att bli taggad? Haha. Jag taggar hursomhelst Mimmi, Viggo, Ella, Alba och Hannah. Och jag vill att ni ska reagera på dessa:
Shrek
Peter Pan (den från 2003)
Divergent
If I Stay
Eva & Adam (både serie och film, eller vilketsom)
Den femte vågen
Atonement
 
Hoppas de flesta av er gör den, skulle vara jätteroligt att läsa!(/se)

4 kommentarer:

  1. Läs The Host! Den tyckte jag mycket om! Boktjuven måste jag också se, boken var ju så bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick ju The Host/Genom dina ögon nu i födelsedagspresent, så ska absolut läsa den ASAP! Och visst var den ... är smått bitter över att jag inte har sett filmen än ...

      Radera
  2. Hej på dig! :D
    Tack för nominering! ♥ Har redan gjort den här en gång, men om jag får tid så ska jag göra den! :D
    Det tråkigaste är att jag bara läst / sett en av de som du nämnt, och på den andra hade jag inte läst någon! haha. Det är ju roligare att uttrycka sin kärlek / ilska för något. / Kram Hannah! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade för mig att du gjort den ... men tänkte att du kanske ville göra den iallafall! :) Synd bara att du bara sett/läst en av dem ... var lite samma här för mig :S stämmer ju att det skulle vara roligare att faktiskt KUNNA reagera :P

      Radera