torsdag 25 december 2014

Nytt i bokvärlden - vinter/vår 2015 #2

Nu är det faktiskt så att vissa böcker inte fått omslag än då jag skrev om vårens utgiving förra gången, och vissa hade jag inte hittat. Här är MYCKET spännande översättningar och lite böcker för 9-12, som jag fortsätter läsa eftersom jag hittat pärlor där förut.
 
 
 
mars
Alltså I CAN'T WAIT!!!!! Så taggad. Jag blev ju lite besviken på Eleanor & Park, faktiskt, men jag tror jag kan gilla den här bättre, och den var ju faktiskt inte dålig. Fangirl, kärlek, that omslag ... me like it.
 
mars
Jag har läst de två första delarna och tycker att den här serien definitivt är läsvärd. En lättläst dystopisk serie med zombier, död och hemskheter. Och snygga svartvitröda helside-bilder.

 
 
maj
Jag har inte läst något av Björnstjerna förut (har hon ens gett ut något eget? Vet bara att hon illustrerat många böcker.), men omslaget är snyggt och jag har ännu inte gett upp jakten på att hitta en spökbok för mellanåldern som jag fastnar för.
 
februari
Det här ska påminna om Harry Potter, CASSANDRA CLARE och snyggt omslag. Är så taggad på denna! Holly Black verkar också vara en duktig författare, måste nog försöka kolla upp henne enskilt snart också ... eller det beror kanske på vad det här visar sig vara.


 
mars
En svensk dystopi - är egentligen inte så intresserad men det är Gilla så kanske om bibban får in den nån gång.
 
april
Åh, vad jag vill läsa! Tycker det här omslaget är sådär, hade hellre sett att de behöll originalet ... men jag är riktigt nyfiken, så den här kommer definitivt läsas när tid och sug finns.
 
maj
Melina Marchetta duh. Behövs det mer för att övertyga en? Har velat läsa den här länge, är så glad att de översätter den! Och intressant med Marchetta inom fantasy ... hittills har det ju bara varit skolor vi läst om. (*bara*) SNÄLLA GE MIG DEN NU?!
 
februari
Jag har hör så mycket gott om den här! Verkar så bra, så bra. Iiiii vill läsa!

 
 
maj
Fastnade för omslaget! Och det är Holly Black, kanske det här kan vara min första med henne då?Har ingen aning om vad den handlar om, men vill läsa väldigt gärna.
 
mars
En gång för länge sedan läste jag de två första delarna i serien Fablehaven. Sedan hade inte bibban fler delar. Och där har det blivit. Jag tyckte så mycket om de där delarna! Och jag har önskat mig uppföljarna varje jul sedan dess! Men inte tillräckligt mycket. Hursomhelst, så tyckte jag då Mull kunde skriva riktigt riktigt bra och jag vill absolut läsa den här boken.
 
 
 
januari
Alltså vi har den första delen, Glasbarnen. Men jag har inte läst den. tror i alla fall att det här kan vara riktigt bra - kanske den där riktigt bra, spökiga mellanålders -serien jag söker efter?
 
 
februari
Den här ska ha blivit en riktig hit i hemlandet Norge (..?). Jag är definitivt intresserad, men tycker omslaget är obehagligt ...
 
 
december 2014
(här har jag lite missat för den har redan kommit ut som e-bok och kommer som pocket ännu i år)
Jag har ingen aning om om den här bör läsas före eller efter resten av serien, men tippar på att vilket som funkar. Legend gillade jag ju hemskt mycket, så är liksom av ren princip intresserad av den här. För att det hör till Legend, ni vet.
 
 
februari
Oj vad jag vill läsa den här! Semic är ett förlag som kan vara riktigt tyst ibland, men när de ger ut ungdomsböcker ger de verkligen ut precis rätt ungdomsböcker. Den här har jag höga förhoppningar på, men ingen aning om vad den handlar om.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar