torsdag 6 november 2014

Julen är här ... nå, well, snart så

All I want for x-mas i you



Jag har varit väldigt mycket in the christmas-mood, så att säga, de närmaste dagarna. Jag planerar julklappar till vännerna, tänker på julgodis, musik, pynt etc. Och - förstås - vad jag själv önskar mig av herr Julgubbe i år. Så, jag vet inte om ni är vidare intresserade, men här kommer en very early lista på vad jag önskar mig i år. Eller nåja, early? Det är ju ändå november.
 
Så okej, det jag önskar mig alltså - som inte har med böcker att göra (i stort sett i alla fall) - kan ni ju egentligen se på bilden ovan, och om ni klickar på den borde ni även kunna se var man kan hitta allt. Men eftersom det här är en blogg med största inriktning böcker, så tänke jag göra en lite mer detaljerad lista på böcker jag tycker verkar lite extra fina och roliga att få till jul.
 
Och ännu om bilden ovan, så kan jag ju inflika att jag sett Maleficent - och ÄLSKADE för att så fin och bra och bara otroligt fantastisk. Men vill ha den på DVD, för att kunna se hela tiden. Och helst en plach också, för att inte ofta jag gillar film såhär mycket som jag gör nu och så måste det visas.
 
 
 Here it is, books I would LOOOOVE att få till jul (tycker tydligen om att prata svengelska idag ..)
  • Ringarnas herre trilogin i nyutgåva. Ringarnas herre är måste läsning - nångång. Tycker den här nyutgivningen av hela trilogin är fin, så skulle väldans gärna vilja ha den tack.
  • Något av Liv Strömquist! Har faktiskt inte läst något, men kanske hennes nya då? Hon ska ju vara hemskt bra, och jag tror faktiskt jag cokså skulle tycka det, så ja ge mig nåt av henne!
  • Djuret av bästaste Sandra Beijer, för att jag vill läsa allt hon skrivit. Typ.
  • Snow White, illustrerad av Camille Rose Garcia. har velat ha den här sedan jag först såg den - så himla fin! Och perfekt julklapp, enligt mig.
  • My Even More Wonderful World of fashion , så det här är väl inte direkt en vanlig bok, mer än pyssel och inspirations bok. Såg den i Suomalainen och tyckte den såg fin ut. Okej jag ville ha den genast. Så ja tack snälla.
  • It av Alexa Chung har ni säkert sett skymta på mångas instagram. Jag har bläddrat i den, och den verkar så himla full av inspiration! Och så fin.
  • Flickan i de vindlande gångarna av Moa Eriksson Sandberg. Jag läst ju första delen - Den första flickan skogen möter - genast då den kom ut, sommaren 2012. Men av någon anledning har jag inte läst den här, men jag vill, för jag tyckte om den första så väldigt mycket.
  • Aurore, eller vad som helst av Enrique Fernandez. Har sett bilder på hans teckningar - och de är ju magiska.
  • Mörk ängel av Laini Taylor. Den verkar så himla braaaa! Och den är så snygg som inbunden! Vill ha den sjukt mycket, är din bästa vän förevigt om du vill ge den. Men i inbundet alltså, obs.
  • Champion av Marie Lu, okej nej har inte läst andra delen än men det struntar vi i nu okej? Jag kommer älska den här serien punkt.
  • Uppstigandet av karen Bao för att ska vara bra, har så sjukt fint omslag och bara jag tror jag kommer älska den. 
  • Jag ger dig solen av Jandy Nelson (!!!!). Den här vill jag läsa fruktansvärt mycket - älskar Himlen börjar här så den är ju ett måste.
  • 8 saker jag aldrig skulle våga av Moa Eriksson Sandberg och Eva Susso. Verkar rolig! Och är Moa Eriksson Sandberg och Gilla böcker - yupp, I want it.
  • Alena av Kim W. Andersson. Verkar så blodig! Och vill läsa mer seriealbum, och skräck för den delen.
 
Har också gjort ett collage på julklappstips till kompisarna, nåt ni vill läsa mer om? Eller tips på bokiga klappar? Åh, alltså jag älskar julen! Aja, nåt annat ni tror jag skulle gilla?

2 kommentarer:

  1. Dr. Martens kan man inte få för många av, jag antar att det är såna kängor du önskar dig? Jag köpte nyligen ett par från ju nyare.se då det var 200kr rabatt plus 20% på det! Dom är så himla sköna (efter man gått ut dem)!

    Snow white av Camille rose Garcia och Alice in wonderland fick jag förra året i julklapp och de är så himla fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, Dr. Martens kan man nog inte ha för många utav, haha. Håller med om att de är sköna, men ja, först efter att man gått ut dem ;D

      Oj, fick du? Hoppas verkligen jag får någon av dem - de ser så sjukt väldans snygga ut!

      Radera