måndag 14 april 2014

Bokbloggsjerka 11-14 april

Lite sent ute ... och japp, har inte gjort jerkan på en miljon år. Men den hålls av Annika och här kan ni läsa mer om den!

jerka11Har du någonsin råkat ut för att du inte alls känner för att läsa någon av de böcker som står i din bokhylla? Om ja, vad gjorde du åt det? Om nej, tror du att det någonsin kommer att hända dig?

Japp, det händer till och från, hela tiden. Och jag läser egentligen inte mycket ens när jag faktiskt har läslust, så när den flyger iväg är den typ ultra-borta. Jag har det faktiskt så just nu. Jag känner mig inte lockad av nån av böckerna i min oläst-hylla. Och där finns omkring 40. Så det är konstigt. Men vad jag gör? Oftast går jag till biblioteket. För där hittar jag plötsligt en massa jag vill läsa. Men då brukar jag också komma över min svacka och så blir bibba-böckerna olästa medan mina egna blir lästa. Så det är ju bra. Eller så läser jag nån bok jag älskar jääääääääääättemycket och aldrig får nog av. Och sen brukar läslusten infinna sig efter ett tag. Mycket böcker är inte alltid bra för lässuget, det kan ofta vara stressande.

Just nu är jag dock inte intresserad av något annat än Det handlar om dig. Jag har helt säkert tjatat hål i skallen på er om den redan men jaaag vill lääääääsaaaaaa!!!!! Och det är meningen att jag ska få den. Så var dröjer den? :S Borde kanske testa att läsa de två gamla rec-exen jag har olästa från Rabén&Sjögren, kanske de inte vill ge mera när jag fortfarande har kvar..? Det är bara det att jag inte har lust.

Nån som har ett ultrasupermegabra-tips på hur man finner suget till att läsa precis vad som helst, hela tiden? :D

Nu ska jag ta och läsa igenom andras jerkor. Godnatt på er små gummor och gubbar från pepparkakeland.

1 kommentar:

  1. Jag har inte alltid lust på alla böcker i min hylla, men vanligtvis brukar det åtminstone finnas minst en som lockar mig. Bara inte just nu, eftersom jag har utmattningsdepression...

    SvaraRadera