söndag 2 mars 2014

Månadrapport januari & februari 2014

Eftersom jag inte skrivit någon månadsrapport till januari än och det redan är mars så blir januari och februari i samma. Tänker inte ta nåt skillt (eller kanske vissa saker) utan allt som att det vore en månad. (Har dessutom läst hemskt lite båda månaderna så känns okej...)
 
 
Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
Pappersstäder av John Green
Varleserna - Elias bok av Magnus Nordin
---
Harry Potter och de vises sten av J.K.Rowling
Eleanor & Park av Rainbow Rowell
Ninja Timmy och de stulna skratten av Henrik Tamm (Högläsning för min lillebror :D)
Het av Åsa Anderbeg Strollo, Gunnar Ardelius, Lisa Bjärbo, Inti Chavez Perez, Manne Forsberg, Martin Jern, Jenny Jägerfeld, Sara Ohlsson, Ingrid Olsson och Jessica Schiefauer
 
Antal lästa böcker: 9 st
Antal lästa sidor: 2465 (1312 i januari och 1153 i februari)
Omläsningar: 2 st
Antal manliga författare: 8 st
Antal kvinnliga författare: 10 st
Kvar i olästhögen: 39 st (förra gången var det 32 ( - 4 + 11)  
Övernaturliga inslag: 3 st
Inga övernaturliga inslag: 6 st
Påbörjade serier: två (båda är dock för ganska unga menade så är inte säker på att jag fortästter på dem...)
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): 0
Avslutade serier: 0
Antal recenserade böcker: 6 st
Fådda/köpta böcker denna månad: 11 st
Lästa recensionsex: ett
Lästa bibliotekslån: fyra
Böcker som påbörjades i februari men inte lästes ut: Lögnen på femte våningen och Legend. Lögnen på femte våningen är det tveksamt om jag kommer läsa slut...men så kort som den är borde det ju gå.
Månadens finaste: Låt vargarna komma! (Men älskar även Eleanor & Parks och Ninja Timmys...)


Bästa bok: Låt vargarna komma
Största överraskning: Het, kanske, gillade faktiskt...
Sämsta bok: Varelserna, om jag MÅSTE välja, den fick trots det 3 stjärnor på goodreads har jag för mig, så dålig var den inte.
Största besvikelse: Måste nog säga Eleanor & Park och Pappersstäder, hade så enormt stora förhoppningar och de höll tyvärr inte måttet.
Spännande saker som hänt i januari: Jag fyllde år! Och fick ny telefon. Och upptäckte att jag ÄLSKAR Veronica Maggios låtar. Skolan började efter jullovet och har för mig att vi hade vinter då. Jag skaffade även goodreads och hittills har jag älskat. Så himla bra!
påbörjat något jag kallar genre-månad.
Spännande saker som hänt i fabruari: Jag har varit sjukt, varit till Serena, slagit knät i Serena, inte läst mycket, druckit kakao, shoppat på bokrean, blivit galen pga alla kläder jag vill ha men inte har råt med. Och funnit min kreativitet igen. Tror jag.

Något jag påbörjade men ännu inte slutfört.
Kommentar: Japp, läslusten har varit låg under dessa månader. Trots sportlov och jullov och allt har inte mycket blivit läst. Blev förvånad över jag ens lyckats läsa 1000 sidor i månaden! Nätterna har gått åt till ritande och chattande och bussturerna till musik. Mycket är det telefonens fel men jag beskyller den inte för något. Är ju mitt eget fel att det blivit såhär, och jag ångrar det inte. Har inte läst nån bok till genre-februari men om jag lyckats med det under de första dagarna av mars (vilket jag faktiskt redan gjort nu när jag tänker efter.....:O Tänkte inte alls på att den är en andra-del!) så räknar jag det som klarat.
Bloggandet har det dock gått bättre med nu i februari, har skrivit 21 inlägg vilket är mycket för mig...i januari tror jag det blev 14.
Och har skrivit annat också. Lösa idéer jag fått. Till något.
 Hur det gick med planeringen: Hade ingen.
Planer inför mars: Jag ska försöka läsa iallafall 7 böcker varav de flesta ska vara rec-ex. Känns inte helt omöjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar