fredag 14 februari 2014

Månadsrapport december 2013

Väldigt väldigt väldigt sent ... men tänkte nu göra en iallafall.
 
Jag har svårt att vara seriös när mamma fotar...och jag är flunssig, så jag ser inte hemskt bra ut idag. tagen med Nikon 1 J2
 
Nyckeln - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Turk & Timotej - en natt - Niklas Krog & Lina Forss
Nick och Norahs oändliga låtlista - David Levithan & Rachel Cohn
Nordiska väsen - Johan Egerkrans
Berövad - Liz Coley
The Tales of Beedle the Bard - J.K.Rowling
 
Antal lästa böcker: 7 st
Antal lästa sidor: 1765
Omläsningar: 0
Antal manliga författare: 4 st
Antal kvinnliga författare: 6 st
Kvar i olästhögen: 32 st (förra gången var det 37 ( - 6 + 1)  
Övernaturliga inslag: 3 st (Nyckeln, The Tales och Nordiska väsen)
Inga övernaturliga inslag: 4 st
Påbörjade serier: 0
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): 0
Avslutade serier: 1
Antal recenserade böcker: alla utom en! men alltså skulle säkert varit bara typ tre om jag gjort denna för en och en halv månad sedan....
Fådda/köpta böcker denna månad: 1 (julafton)
Lästa recensionsex: 4 st
Lästa bibliotekslån: ett
Böcker som påbörjades i december men inte lästes ut: Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt
Månadens finaste:
 

Flyt som en fjäril, stick som ett bi tycker jag är så himla stilrent! Gjort av samma designer som det svenska till Förr eller senare exploderar jag förresten. The Tals of Beedle the Bard är också så himla söt! Bilderna innuti, wow! Och Nyckelns omslag ... älskar!
Nordiska väsen, bhöver jag säga nåt?! Så HIMLA SNYGGA BILDER! Omslaget tycker jag typ minst om ... men INNEHÅLLET!
 

Bästa bok: eem...Nyckeln var ju fantastisk. Men Flyt som en fjäril stick som ett bi är verkligen så mitt i prick! Och både Nick & Turk är underbart mysiga. Och Nordiska väsen har OTROLIGA bilder. Äsch, jag vet inte. De två förstnämnda kanske.
Största överraskning: Flyt com en fjäril, stick som ett bi

Sämsta bok: Ingen. Alltså verkligen. Ingen. Jag nämnde ju inte Tales of Beedle i bästa, men alltså, den är ju bra. Den är ju så som jag tänkte mig. Det är en massa små sagor och jag fattar inte all engelska men den är ju underbar. Tänker INTE ha den som sämsta.

Största besvikelse: INGEN. Blev bara pyttelite besviken på Nyckeln ... berätta inte för någon!

Spännande saker som hänt i december: Ööm...julafton! Kommer inte på nåt mer nu...

Kommentar: Svårt att skriva det här så långt efter...när jag liksom redan har en till månadsrapport i huvudet... Men alltså tycker jag läste relativt mycket. Inte nio så att jag nådde hundra. Men är nöjd.
Blev förresten alldeles i misstag så många böcker skrivna av ett författarpar... :)
 
Hur det gick med planeringen:
Läste inte nio stycken men både Nick & Norah och Nyckeln lästes som planerat! :)

Planer inför januari:
Skippar eftersom jag redan läst böckerna jag läste i januari...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar