onsdag 26 februari 2014

I min brevlåda #21 Bokrea, bokrea, bokreaaaa!

Nikon 1 J2
Så idag kom de då äntligen. Bokreaböckerna jag beställde. Hittade så mycket på adlibris jag gillade så höll mig till det. Och är supernöjd. Hade dessutom ett presentkort på 40 euro till adlibris så betalade bara 20 euro! (Och tar det som att jag betalar Harry Potter helt själv, säger att det är en födelsedagspresent från moster då jag fått 20 euro till födelsedagen men inte nvänt än..;D) Nä men alltså är värsta supernöjd. Beställde dock inte bara reaböcker då vissa böcker har jag velat ha sjuuuukt länge och vet att jag nångång komer köpa, och jag hade presentkort, så why not?
 
Dessa lade jag vantarna på:
 
Nattens cirkus av Erin Morgenstern
Alltså, omslaget! <3 Är helt kääär! denna fanns som inbunden i början, fanns ännu när jag beställde men sen var den plötsligt slut. Så adlibris anulerade själva och jag tog pocketversionen istället (som också var på rea). Är besvikn på att jag inte fick den inbundna, för alltså, SÅ fin! Men gillar den här också då den har såndärt typ "mjukt" omslag. Och jag bställde en annan till för att jag tyckte jag hade råd samtidigt som jag beställde den i pocket... Nämligen:
 
Fyra dagar - fyra nätter av Morgan Matson
har varit sugen på dnna väldigt väldigt länge. Och på rea så, jag vill ha! Verkar hemskt mysig. Vill läsa NU.
 
En massa Gilla böcker var nedsatta, dessa tyckte jag kändes rätt:
 
Het av en massa olika författare jag inte tänker rabbla upp (bl.a. Lisa Bjärbo och Åsa Andersberg Strollo eller vad hon heter)
En novellsamling om typ tio heta situationer av tio författare. Gillar novellsamlingar! (Äger två men båda är sådär att alla noveller är av samma författare...) Och älskar formatet! Är väl typ flexband, tror jag...? Nämen, thumbs up!
 
Vi är inte sådana som i slutet får varandra av Katarina Sandberg
Kär i titeln. Kär i omslaget. Kär i formatet. Och det är gilla. Känns dock som att denna kanske är menad för äldre..? Men låter så mysig och bokugglan klassade som 13+ (nu när jag tänker på saken) så yeyyyyyy!
 
Kaninhjärta av Christin Ljungqvist
Okej, jag har varit skeptisk mot den här. Men är nyfiken. Och låter ju BRA så dit rök mina pengar.
 
X publishing hade också mycket nedsatt ... kan ju hända att det beror på att de slutat men hade mycket förra året också om jag minns rätt..? Nämen älskar deras format. Och har älskat hittills lästa titlarna så fick bli:
 
Jag, En av David Levithan
Alltså, denna var det helt klart att jag skulle beställa. Vill läsa!!!
 
Naomi & Elys kyssförbudslista av Davit Levithan & Rachel Cohn
Gillade Nick & Norah av samma författarpar, så var alldeles självklart att jag beställde denna!
 
Nikon 1 J2
Nikon 1 J2
 
Sen så fick några icke-rea böcker också hamna på beställning..:
 
Malin + Rasmus = sant av MONI NILSSON
You now I love her, right? Alltså älskar hennes texter. Älskar. Läste Klassresan för cirka ett år sen och fattar inte att jag inte beställt denna!!!! Klart som korvspad när jag hade presentkort juh.
 
Harry Potter och fången från Azbakan av J.K.Rowling
Hade bara tre Potters. Nu har jag fyra! ^.^ Nä men ska ha alla, förstås, sjukt nöjd att jag äntligen har denna med! (Flammande bägaren, fenoxorden och dödsrelikerna kvar då...) (Måste de vara så dyra?! Öm, ja, historiens mästerverk, duh!)
 
Du glömde säga hejdå av Sarah Dessen
Nu har jag alla hennes som är översatta till svenska! :D Älskar hennes böcker, myspys-faktor tusen! Nöjd! ^.^
 
Nikon 1 J2
Så det var mina fynd, men berätta, vad har ni gått crazy bananas på?
 
Nikon 1 J2

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar