måndag 17 februari 2014

Böcker att se framemot våren 2014

 Nu har jag då igen stött på lite titlar som verkligen lockar mig ... inte bra för mina olästa! (Beställde även lite godbitar från rean...) Men jag skulle verkligen vilja läsa dessa!
 
Tusen och en chans av Annabel Pitcher
Rabén&Sjögren - mars
Jag älskade Min syster är i tusen bitar. Men var ett tag sen jag läste den nu ... tänkte kanske läsa den igen här nåt tag förresten! Men den här är från en flickas perspektiv och de är väl mera riktad till äldre, denna. Älskar omslaget! Tråkigt bara att recensionerna inte varit jättebra på denna, till hennes andra är de däremot rätt hyllande...
 
Inte vem som helst av Nina LaCour
Rabén&Sjögren - juni
Jag älskade ju Jag går dit du går, så förhoppningarna kommer vara stora när jag läser denna - vilket jag är helt säker på att jag kommer göra.
 
Rabén&Sjögren - juni
Åh, omslaget! Har ännu inte läst första delen, även om jag villvillvill! Har velat ha den själv ... och vet ni vad? Den fanns på adlibris bokrea men tog slut innan jag hann beställa!!! Alltså, yey. Men den kommer som pocket i maj så kommer antagligen bli så att jag köper den ... eller inte ... för den inbundna är så fiiiiin!
 
Bonnier Carlsen - maj
Åh, OMLSLAGET! Älskarälskarälskar!!! Helt kär i det.. Vill läsa denna alldeles jättemycket. Tråkigt bara att Elen just läste den och inte var väldigt positivt inställd... Men villvillvill läsa. Himla mycket. Hade ingen aning om att den skulle komma ... hade liksom inte ens tänkt att den skulle översättas! :P
 
 
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs kommer i maj ut på Rabén&Sjögren.
 
VARFÖR finns det så många underbara böcker?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar