måndag 27 januari 2014

I min brevlåda #20

Första I min brevlåda -inlägget för i år! har försökt tagga ner lite på bokbeställandet nu men har iallafall beställt några godbitar jag suktar efter i vårens utgivning...

Men alltså.

Från Rabén&Sjögren landade ett paket i mín brevlåda typ förra veckan. Boken var Stjärnmärkt av Jessica Spotswood, andra delen I Systrarna Cahill -serien. Trots att jag gillade första delen sådär så kunde jag inte låta bli att fråga efter denna ... älskar språket och vill ändå gärna veta hur det fortsätter! (Vill minnas att det slutade rätt spännande.)

Den andra boken är en bok som jag verkligen sett fram emot! Den kommer egentligen först ut i mars (men jag fick den IDAG!!! :D) och är utgiven på Berghs förlag. Gissat än?
Boken är Eleanor & Park av Rainbow Rowell (skitcoolt namn!) och jag är verkligen glad över den! Omslaget är hemskt snyggt och tycker om det danska bandet. Kommer högst antagligen läsas snarast eftersom den känns som just en sån dör bok jag just nu är på humör för.



Vad tycker ni förresten om Det handlar om digs omslag? Vet att jag haft bild på det innan men vet inte riktigt vad jag tycker om det. Känns liksom lite barsligt..? Eller alltså Sandra har själv skrivit på sin blogg att hon inte direkt skulle rekommendera den för 12-åringar och den .. ja alltså jag tror att omslaget kunde locka tillochmed nio åringar...
Ändå är det rätt så sött. Tycker om det på nåt vis.
Men alltså jag vill så himla mycket läsa den. Så himlahimla mycket. För när jag läser Sandras blogg så hennes språk är så himla vackert! Och hon skriver så ärligt. Hoppas att hennes debut också är ärlig. För ärliga böcker gillar ju jag. Och vackert språk. ♥

Tack så mycket Berghs och Rabén&Sjögren för dessa fina böcker!

Nån av er som läst nån av dessa? Vad tyckte ni? Och vad tycker ni om Det handlar om digs omslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar