fredag 6 december 2013

Månadsrapport - november 2013

Uppdateringen liksom really sucks för tillfället. Jag liksom...finner varken ork, inspiration eller tid för att skriva...så jag tänkte att jag ska hlla bloggen igång hela december, och om uppdateringen inte blir bättre tar jag helt enkelt en paus. En riktigt paus så att jag inte behöver känns nån sorts press och kan komma tillbaka när jag känner mig inspirerad. Men pausen (om det blir nån) kommer nog inte bli så lång för jag kommer antagligen sakna er väldigt snabbt...

Lästa böcker:
Homecoming queen av Moa Herngren
Sommarregler av Shaun Tan
Nikkis dagbok #1 Berättelser från ett (inte så) fantastiskt liv av Rachel R. Russell
Enders spel av Orson Scott Card
Meningen med ett (mitt) liv av Moni Nilsson
Om detta talar man endast med kaniner av Anna Höglund
 
Antal lästa böcker: 6 st
Antal lästa sidor: 1020
Omläsningar: 0
Antal manliga författare: 2
Antal kvinnliga författare: 4
Kvar i olästhögen: 37 st (MÅSTE. LÄSA.)(förra gången var det 40 ( - 5 + 5)  
Övernaturliga inslag: kan man säga att Sommarregler är övernaturlig? Och Enders spel? Och Om detta talar man endast med kaniner? De är alla sådär halvt.
Inga övernaturliga inslag: 3 säkra
Påbörjade serier: 2 (Enders spel är väl en serie?)
Fortsättningar på serier: 1
Antal recenserade böcker: 2 av ovanstående, sen har det kommit på två från förra månaden
Fådda/köpta böcker denna månad: 5
Lästa recensionsex: 5
Lästa bibliotekslån: 1
Böcker som påbörjades i september men inte lästes ut: Nyckeln av Mats Strandber och Sara Bergmark Elfgren
Månadens finaste:
 

 Om detta talar man endast med kaninerSemlan och Gordon : Meningen med ett (mitt) livSommarregler
 
Bästa bok: Meningen med ett (mitt) liv och Enders spel
 
Största överraskning: Ingen överraskade...

Sämsta bok: Nikkis dagbok och Homecoming queen

Största besvikelse: Homecoming queen

Spännande saker som hänt i november: Jag har blivit citerad, sett Catching fire (!) och NYCKELN.
Har haft teaterföreställning!

 
 
Kommentar: Det har ju int gått s jättefint med läsningen....läste dock halva Nyckeln under november menmen...
 
Hur det gick med planeringen:
Enders spel av orson Scott Card har påbörjats. Homecoming queen av Moa Herngren har lästs slut. Sen ska jag hinna med Iron fay 2 och 3 och ska försöka mad Chanslös av Gail Carringeroch Den femte vågen av Rick Yancey. Skall även make a new header!
Det där var min planering ^^, ny header gjorde jag, Homecoming och Ender lästes slut. TRE på TRE så lyckades jag ju inte med och ingen av de två andra lästes...

Planer inför december:
Jag ska försöka nå hundra lästa böcker under 2013 så då har jag nio kvar. Nyckeln, Nick & Norahs oändliga låtlista (som jag har fååått!) och reeec-ex blir det. Hoppas det blir nio.

 
Vad har ni läst i november och vilka planer har ni inför december?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar