onsdag 25 december 2013

GOD JUL! (Sådär lite i efterskott)

God jul på er! Hoppas gårdagen var mysig, rolig, överraskande och allt annat som nu julafton ska vara. Röd. Jag var inte på datorn över huvudtaget igår, så inte skrev jag ju blogg då heller.
Det är ju jullov nu då också. Rätt så mysigt. Idag har jag bara gått omkring i min nya pyjamas/nattskjorta/whatever (klänning jag sover med) med rosetter på, mina knälånga beiga sockor och min nya, röda Ellos-onepiece i fleece. Vaknade vid elva, åt morgonmål, såg på PLL säsong 2 i flera timmar med Olivia. Vi är inne på den just nu, snart är femte disken slut....usch, det är alltför spännande! Har även läst de fyra första böckerna, men de var inte särskilt speciella enligt mig, serien är hundra gånger bättre! (Eller bara hemskt beroendeframkallande.) Vad är det med dåliga böcker som blir bra serier?!
Tänkte berätta lite om julklapparna jag fick igår, kan inte visa bilder eftersom kameran vägrar samarbeta med mig när jag vill få bilderna till datorn, eller jag vägrara samarbeta med den och inse att den borda laddas...
Men iallafall. Jag fick en bok. Och två filmer. Och massvis med TV-serier.
  • Stad av aska av Cassandra Clare (Har fått den som rec-ex com e-bok, men vet att jag då aldrig kommer att läsa den, och eftersom jag verkligen vill läsa den så önskade jag mig den mycket!)
  • Friends säsong 1-10, wooooohooooooo! Var sista julklappen jag fick så hade hunnit bli rädd att jag inte skulle få den...;D
  • HISTORISK anteckningsbok från IKEA + Gränna polkagris
  • Två nagellack, ett jättecoolt grön och ett jättecoolt glittrigt med många färger
  • Anna Karenina-filmen
  • Les Misérables-filmer
  • 4 biobiljetter, finns massvis med filmer jag vill se som kommer nästa år så TACK
  • Röd Ellos-onepiece i fleece
  • Beiga knälånga sockor + vit natipaitu med rosett-tryck
  • Pengaaar
  • Glee säsong 1-3 fick jag och Olivia
  • Gossip Girl säsong 1-6 fick jag och Olvia
  • Staffli till mig och Olivia
  • Godis
  • En gjäderpenna
Så vi har...rätt mycket att se nu då, jag och Olivia. Men jag är jätteglad! Fick ju bara en bokig sak, men tänkte att jag lanske köper nåt med pengarna. Och sen ska jag köpa en mobil. Den jag har nu är inte direkt en iPhone.
Jag firade hemma. Vi åt gröt på morgonen och for till kyrkan. Innan det öppnade vi paketen som låg under granen. Jag gjorde äppelglögg (var första gången jag testade men det blev like really bra, man bara skivade 3 cm ingfära i en liter äppelsaft och hade i två kanelstänger, sen lät man det koka upp, stå ett par minuter och voila!:), sen åt vi julmat och as always blev jag mycket mätt, efter ett tag kom julgubben, paketutdelning och sen julgodis och sånt. När gästerna gått såg jag och Olivia några avsnitt PLL och sen gick vi och sova. Mycket mysig jul, tack så mycket alla! <3
Ja och idag bara slöade vi. Jag gick och nappade åt mig lite julgodis nu och då och läste lite i Låt vargarna komma.
Jullovet är rätt himla underbart. Men hörni, jullov - jullovsläsning!
Om jag ska klara mitt mål (eller inte helt riktiga mål, men det blev ett litet mål när jag klarade det förra i förtid) så måste jag läsa fyra böcker, och de har jag tänkt att ska bli:
  • Låt vargarna komma av Carol Rifka Burnt
  • Chanslös av Gail Caringer
  • Stad av aska av Cassandra Clare
  • Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld
  • Svindlande höjder av Emily Brontë (seriealbum)
Så fyra av ovanstående. Känns lätt omöjligt...kanske tar nån kortae iallafall men dessa skulle jag hemskt gärna vilja läsa!
När året är slut tänkte jag förresten göra en genomgång av 2013 - inom bokvärlden. Jag tänkte göra en "blankett" som jag fyller i, där det typ står årets sorgligaste bok: och liknande. Om jag gör det får ni gärna kopiera den och också göra den!
Är möjligt att jag lägger med några bilder när jag laddat ner dem till datorn, men får se...

Vad fick ni för klappar och hurdan var er jul?

Än en gång: GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar