lördag 9 november 2013

Månadsrapport - oktober 2013

Bättre sent än aldrig? ;)
 
 
Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld (rec-ex)
Borde vara död av Pål Eggert (rec-ex)
Det finns råttor överallt utom på antarktis av Sara Beischer (rec-ex)
Järnkonungen av Julie Kagawa (rec-ex)
Peter Pan och Wendy av J.M.Barrie (rec-ex)
(Gittan och gråvargarna av Pija Lindenbaum (OL)
Lill-Zlatan och morbror raring av ^^ (OL)
Kenta och barbisarna av ^^ (OL)
Pettson får julbesök av Sven Nordqvist (OL)
Julgröten av ^^ (OL)
Siv sover vilse av Pija Lindenbaum (OL))
Valoa valoa valoa av Vilja-Tuulia Huotarinen
 
Antal lästa böcker: 6 st som är "riktiga" böcker
Antal lästa sidor: 1395 st
Omläsningar: 0 (utom högläsningsböckerna)
Antal manliga författare: 2
Antal kvinnliga författare: 4
Kvar i olästhögen: 37 st (whaaaat?! Åmengud...måste skärpa mig!!!) (förra gången var det 40 ( - 5 + 2)  
Övernaturliga inslag: 3
Inga övernaturliga inslag: 3
Påbörjade serier: 1
Fortsättningar på serier: 0
Antal recenserade böcker: 2... (det kommer på 3 till)
Fådda/köpta böcker denna månad: 3 (Braau!)
Lästa recensionsex: 5
Lästa bibliotekslån: 1
Böcker som påbörjades i september men inte lästes ut: Homecoming queen av Moa Herngren
Månadens finaste: Men Peter Pan var nog också väldigt fin...

 
Siv sover vilse
En av högläsningsböckerna
Jag är ju så jävla easy going
Så himla fiiin!
Bästa bok: Det finns råttor överallt utom på Antarktis och Siv sover vilse som jag tycker att liksom går riktigt mitt i prick! jag är ju så jävla easy going är även nästan.
 
Största överraskning: Det finns råttor överallt utom på Antarktis

Sämsta bok: Borde vara död var inte riktigt min grej och Järnkonungen blev jag besviken på. Så även med valoa valoa valoa (ljus ljus ljus)

Största besvikelse: Ovanstående ^^

Spännande saker som hänt i september:  Går kanske in på bokutgivning i ett senare inlägg. Men jag har fått veta att Pappersstäder kommer ut!
 
Kommentar: Min läslust suger verkligen just nu. Och min recensionslust. Men inte min skrivar lust eller min bloggar lust, trots att det inte kommer inlägg... Nja men jag har väl bara varit busy med annat den här månaden, även om jag inte vet med vad. Vat bara att jag hade teaterpremiär igår, så maybe that?
 
Hur det gick med planeringen: Antiloper tror jag jag skippar, men de andra påbörjade ska jag läsa slut (har faktiskt redan läst två av dem). Ska även läsa första Iron Fey (Har börjat!), men jag ska försöka att inte ha så stor press, och mest läsa det jag vill läsa. Och jag tycker det gick toppenbra! Hade ju typ inga mål där, haha.. ;D

Planer inför oktober: Enders spel av orson Scott Card har påbörjats. Homecoming queen av Moa Herngren har lästs slut. Sen ska jag hinna med Iron fay 2 och 3 och ska försöka mad Chanslös av Gail Carringeroch Den femte vågen av Rick Yancey. Skall även make a new header!
 
Vad har ni läst i oktober och vilka planer har ni inför november?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar