torsdag 1 augusti 2013

Månadsrapport - Juli

Hjääääääääääääääääälp, det är augusti! Skolan börjar-månaden! (Iallafall för mig)

I juli har jag hunnit skriva hela 23 inlägg - fyra inlägg om min bokhylla, två inlägg om omslag, fem recensioner och tolv inlägg om nånting annat - vilket jag är riktigt nöjd med! Det har alltså blivit uppdatering nästan varje dag då! Och dessutom så har det blivit rekord av besökare per månad, i juli hade jag 863 sivisningar, förra rekordet (maj) var 745, så tack alla ni som läser! (Och jag vet att det egentligen inte är så många, gemförst med många andras bloggar iallafall, men jag är glad för det!:)Jaja, men till månadsrapporten nu då...

 
Pandemonium - Lauren Oliver
Manne gräver ett hål - Kalle Carmback
Jellicoe Road - Melina Marchetta
Ibland vill man inte gå in fast regent öser ner - Malin Stehn
Som om jag frågat - Johanna Lindbäck
Himlen börjar här - Jandy Nelson (Omläsning)
Galoppmysteriet - Martin Widmark (Omläsning, högläsning för min lillebror)
Farlig förmåga - Jessica Spotswood
Francesca - Melina Marchetta
Stad av skuggor - Cassandra Clare
Divergent - Veronica Roth
Jag vill bara att du gillar mig - Ingrid Olsson
 
Antal lästa böcker: 12 st
Antal lästa sidor: 3500 st 
Omläsningar: 2 st 
Antal manliga författare: 2
Antal kvinnliga författare: 9  
Kvar i olästhögen: 18 st (den krymper!!) (förra gången var det 22 (+ 6 - 10))  
Övernaturliga inslag: 2 (för dystopier räknas väl inte som övernaturliga?)
Inga övernaturliga inslag: 10
Antal recenserade böcker: 2/12 fyra borde komma, och fyra kanske kommer...
Fådda/köpta böcker denna månad: 6 st, Iron Fey 1-4, Carlstensveckan och Mitt perfekta liv Lästa recensionsex: 2 st (Pandemonium och Stad av skuggor)
Finaste omslag: Eeeem.... Francesca och Jellicoe Road och Farlig förmåga och Himlen börjar här och ibland vill man inte gärna gå in fast regent öser ner har alla sjuuuukt fina omslag! Så de alla.


Bästa bok: Och vad faaan är det meningen att jag ska skriva här då?!?! Jag menar, jag har läst JELICOE ROAD, FRANCESCA, PANDEMONIUM, STAD AV SKUGGOR och FARLIG FÖRMÅGA (om vi inte tar med omläsningen på Himlen börjar här) denna månad, alltså en stooor mängd underbara böcker! Meen, om jag nu måste så... Kanske det blir Stad av skuggor och Jellicoe Road då. De var helt underbara!

Största överraskning: Pandemonium, kanske? För jag hade trott att den kanske skulle vara seeeeg, men nehej.

Sämsta bok: Ibland vill man inte gå in fast regnet öser ner eller Som om jag frågat kanske...för de var båda riktigt tråkiga. Men kanske den förstnämnda iallafall, den gillade jag nog inte just alls.

Största besvikelse: Ovannämnda antagligen...
 
Spännande saker som hänt i juli: Jag har varit på ett tredagars tältläger, vilket var väldigt roligt! Och så var det ju den där lilla misslyckade trippen till Åland... Sen så har jag läst väldigt många verkligen BRA böcker, tre av mina syskon har haft födelsedag, min cykel har varit sönder och lagats, jag har varit på tall ships races med familjen och en vår kusin har varit och hälsat på. Och jag har deltagit i Albas tävling! Och den vann jag ju, så det var ju roligt, haha. :D Men hörni, skulle det vara roligt om jag gjorde ett inlägg med bilder om vad jag lite gjort i juli? Okej, ni behöver inte svara, jag kommer antagligen göra det iallafall... :) Och jag har fått brev från min brevvän också! (och varit sjuk...mindre roligt)

 
Och så har jag uptäckt lite nya sånger... ^^
 
Kommentar: Okej, vi säger såhär: jag mååååste skriva fler recensioner i nästa månad. Men med läsningen gick det ju rätt bra.

Hur det gick med planeringen: Det här ver mitt mål: Jag har redan hunnit med tre böcker, Pandemonium, Ibland vill man inte gärna gå in fast regnet öser ner och Jellicoe Road, och om jag inte läst dem skulle jag ha haft att läsa dem som mål, men nu är det då andra böcker. Först och främst vill jag hinna läsa fler böcker, jag ska försöka med tio, och dessa vill jag läsa: Stad av skuggor av Cassandra Clare, Himlen börjar här av Jandy Nelson (omläsning), Francesca av Melina Marchetta, Tobi Lolness: Elishan silmät av Timothée De Fombelle (den är på finska, och kommer antagligen att ta rätt länge att läsa, men jag läste första delen på våren, och den var rätt bra!), Som om jag frågat av Johanna Lindbäck, Farlig förmåga av Jessica Spotswood och Divergent av Veronica Roth. Får se hur det går...

Och det gick ju riktigt bra! Jag läste tio böcker (+ två böcker som jag läste högt..), alltså alla jag skulle, men utom en, och det var Tobi Lolness: Elishan Silmät, jag hade lånat den från bibban, och lånetiden gick ut tjugoåttonde, men jag tod aldrig tag i den, för jag visste att den skulle ta så länge att läsa, och jag minns inget från första boken, så jag tror att det får bli till nån helt annan gång...

Planer inför juli: Att läsa dessa skulle definitivt göra min sommarläsning komplett: Mitt perfekta liv av Sarah Dessen, Cirkoli av Patrik Stigsson, Carlstensveckan av Johanna Schreiber och helst hela Iron Fey serien. Men det är ju mindre än två veckor kvar tills skolan börjar (hjälp! Och ja, jag kommer skriva ett blödigt inlägg om hur hemskt det är just innan den börjar.), så, får de hur det går. Skulle också vilja läsa slut Semlan & Gordon serien (eller så långt som den finns).

Vad har ni för planer inför augusti och hur var er läsmånad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar