lördag 10 augusti 2013

Cake Pops & Teckningar!

Hej!

Idag har jag och Olivia gjort Cake Pops för första gången ever. Och de blev rätt goda. Vi lagade typ en kladdkaka, men vi la banan, marshmallows och peanutbutter i smeten också. Sen tog vi små bitar av den och rullade kring mandelmassa, efter det rullade vi dem i choklad och strödde över lite marängbotten!

- pictures -
 
Nikon D3100
Nikon D3100
Nikon D3100
 
Och igår så fick jag plötslig inspiration till att teckna och skapade lite.

Nikon D3100

Nikon D3100

Nikon D3100
 

Den första skapades i bläck igår, men fick färg idag. Och de två andra skapades idag. Men jag tycker faktiskt inte att fotona gör bilderna rättvisa. Pappret ser till exempel alldeles för gråbrunt ut. Det är ju vitt!
Härifrån kom inspirationen:
 



 
De två första är Lovisa Burfitts verk, och de två sista Sara Singhs. Guuuud vad jag tycker de är bra på att teckna! Speciellt Burfitt. har gillat henne ett tag nu, tycker hennes bilder är sjukt snygga. Sara Singh hittade jag igår, och hon är ju inte så pjåkig hon heller. Verkligen inte så pjåkig.
 
Men säg gärna vad ni tycker om mina bilder, och har ni några tips på andra bra tecknare (alltså andra som i andra än Sara och Lovisa, inte andra som i andra än jag :P)?
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar