onsdag 24 juli 2013

Min bokhylla #2!

*tidsinställt*

- Om titeln är röd är boken oläst
- Om titeln grön är den läst
- Är författarnamnet lila är boken ett recensionsexemplar
 
Nu går vi igenom det nedre hyllplanet i min lilla bokhylla... här kan du läsa det första inlägget!
 
 
Och sen har jag några böcker där under (tråkigaste platsen i min bokhylla typ...) ... Från vänster till höger:

Harry Potter - Legenda (Harry Potter page to screen) (bara lite här och där..)
Harry Potter - Suuri velhouskirja (Harry Potter film wizardry) av Bob McCabe (NÄSTAN hela läst...tror jag)
Teckna drakar av Esbjörn Jorsäter och Todd Lockwood
Skapa! av Cath Kidston (skippar, för att det är en instruktionsbok)
Johanna fixar fest! (kokbok) av Johanna Westman (skippar, för att det är en instruktionsbok)
Virka glada amigurumis av Mia Bengtsson (skippar, för att det är en instruktionsbok)
Faktakalendern 2010
High School Musical - Tolvslaget av Walt Disney typ... (är faktiskt inte helt säker på om jag läst eller inte läst den)
Jonas- Unelmaelämää? (på finska) av Walt Disney typ...
High School Musical - Näytön paikka (kesäpokkari) (på finska) av ovannämnda ^^
Neiti Etsivä ja Venetsian kummitus (Kitty på finska!) av Carolyn Keene
Super 16 av Jax Abbot (present från tidningen Julia)
Psalmboken (skippar, för att det är en instruktionsbok, typ)
The Tale of Mrs. Tittlemouse (världens finaste lilla bok på engelska (min första engelska bok! Fick den typ när jag ver fyra..? Eller mindre...) av Beatrix Potter
Nya testamentet och Psaltaren

 
Sen så har jag böcker i en hög där bredvid (dem gillar jag betydligt mer) nerifrån och upp:
 
Cirkusflickan av Camilla Lagerqvist
Dimmornas ö (Kelter #3) av Maj Bylock med illustrationer av Katarina Strömgård
Den första flickan skogen möter av Moa Eriksson Sandberg
Flytten (Allie Finkles regler för tjejer #1) av Meg Cabot
Den nya tjejen (Allie Finkles regler för tjejer #2) av Meg Cabot
Bästisar (Allie Finkles regler för tjejer #3) av Meg Cabot
Scenskräck (Allie Finkles regler för tjejer #4) av Meg Cabot
Födelsedagsfesten (Allie Finkles regler för tjejer #5) av Meg Cabot
Utflykten (Allie Finkles regler för tjejer #6) av Meg Cabot
Slott och sammanbrott (Författardrömmar #1) av Ros Asquith
Deckare och dilemman (Författardrömmar #2) av Ros Asquith
Tigertrubbel (VILDA #1) av Lucy Courtenay

(Jag blev lat, okej? ^^)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar