lördag 23 mars 2013

I min brevlåda #5

 
Hej på er!
Nu var det då tydligen så att jag inte hann skriva recensionen på Inte vatten värd igår. Men jag ska försöka göra den till imorgon... Igår var jag nämligen på ett kalas, och iallafalla jag hade det roligt! Vi såg på Jag saknar dig. Det var andra gången jag såg den, då jag såg den på söndag också. Jag funderar på om jag ska göra en recension till den, men jag lovar inget! Okej, så där fick ni lite "statusuppdatering" eller vad det kallas, men nu till "I min brevlåda".

Som sagt, så kunde jag inte få in min bookhaul till datorn, så jag kommer berätta om mina böcker i text och bild nu istället. De senaste två veckorna har det ramlat ner hela sex böcker i vår brelåda. Fem recensionsexemplar och en huvudbok från barnens bokklubb.

 
(förlåt för usel bildkvalité, kan aldrig taima när jag fotar så att det är ljust..)
 
Hemlös och Kretsen fick jag hem förra veckans måndag, när jag var sjuk hemma. Mamma var efter posten och kom tillbaka med tre paket i famnen. Jag satt i soffan och bara log, hade gnällt jättelänge om att hon skulle söka posten... Men jag är iallafall alldeles sjukt glad att jag fått dessa, speciellt Kretsen som verkar alldeles amazing! Hemlös verkar också jättebra, den är rätt så kort och verkar rätt mysig. Lite som Tigertrubbel eller nån av Kate DiCamillos böcker kan jag tänka mig att den är. Båda omslagen är jättesnygga. Älskar fågeln på Kretsen, och träden i bakgrunden. På Hemlös tycker jag om hunden, den ser så snäll och stor ut. Lite vild. Kretsen kommer antagligen läsas väldigt snart. Hemlös med. De är från B. Wahlströms, tack jättemycket! Dessa två pratade jag förresten bland annat om i min Bookhaul!:)
 
 
Hemligheternas rike är ett recensionsexemplar från semic, och den låg i det tredje paketet mamma kom hem med. Det är möjligt att jag väntar lite med att läsa den här, för alltså, då är ju De utvalda slut. Monstrets dotter var bara så fantastiskt bra, och jag har ju då vääääldigt stora förhoppningar på den här. Omslaget är alldeles fantastiskt! Det har jättecoola symboler som syns när man vänder på den men som tyvärr inte fastnade på bild. Men älskar omslaget. Så coolt. Älskar färgerna och bergen i bakgrunden och ja - allt! Kommer antagligen sitta som fastlimmad vid den här sen när jag väl börjar...
Ge mig arsenik av Klara Krantz var huvudbok i Barnensbokklubb. Den verkar jättebra, och omslaget är jättefint. Älskar den lila färgen! Skulle egentligen vilja börja läsa den här NU, för den är rätt så kort och skulle säkert inte kräva så himla mycket koncentration. Jag känner mig liksom inte på humör för tjock fantasy just nu. Utom om det är Engelsfors-trilogin. Kanske skulle borda börja med Eld nu, när det känns som om det är det jag vill läsa? Bara det att jag har tre recensionsexemplar som borde läsas... Äsch, men de kan vänta, eller hur? Bara en liten stund? Vad betyder förresten det där recensionsdatumet som varje bok har? Är det då man får recensera den? Eller måste man recensera den då?!:O Lisa Bjärbo och Per Bengtsson pratar förresten om den här boken i sitt senaste podcastavsnitt. Tycker jättemycket om deras podcast, den är jättebra!:)
 
 
Dessa två finingar, Sant eller falskt och Elska 12 och han som heter Eddie/Eddie 12 och hon som heter Elsa, landade i min brevlåda på torsdagen denna vecka. De kommer från Alfabeta och är båda redan utlästa. Sant eller falskt tror jag inte att jag ens frågat om, men jag är inte helt säker, kanske jag klickade på den i misstag... Jag visste iallafall ingenting om den. Båda var bra, men jag gillade nog faktiskt Sant eller falskt lite mer. Den var faktiskt riktigt bra! Mer om den i min recension som jag ska försöka göra till tisdag, då det står att båda böckernas recensionsdagar är. Elsa 12/Eddie 12 är rätt speciellt skriven, den har två framsidor, som ser liksom tvärtom ut och den ena blir liksom uppochner när man kollar på ena. Det är två böcker - i en! Den ena är från Elsas perspektiv och den andra från Eddies. Man väljer själv vilken man läser först. Det har ingen skillnad, jag läste Elsas först.
 
(Klicka på bilden för att sen den bättre och kunna läsa vad jag skrivit:)
Och så tänkte jag visa lite bilder från läseposten. Som ni då ser här ovanför. Och jag tänkte att ni an läsa vad jag skrivit på bilden, istället för att jag ska skriva samma sak här. Ni kansek fattar varför jag känner mig på humör för Engelsfors?
 
Ha det så väldigt fint nu!
 
UPDATE! Decembergatans hungriga andar ska det ji stå att jag ska försöka recensera till imorgon, inte Inte vatten värd! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar