söndag 11 november 2012

Knäppen....

I dag är det farsdag. Nån som missat? Nej men Grattis all pappor då i alla fall. :) Hoppas alla haft en fin farsdag.

Min dag började med att ena lillabrorsan väckte mig... "De e farsdag! Vi måst laga ti pappa!" eller nåt i den stilen sa han då. Och jag steg ju upp (förstås (det måste vara nån högtid eller så för att jag ska stiga upp med det samma... eller så ska klockan vara 8.00 på en vardag..)) genast. Vi packade paketen och stäkte bacon och ägg till pappa. Sen sjöng vi för honom, o.s.v. Klockan 11 hade jag discodans, så då körde mamma mig dit. Där stod mina kompisar redan och väntade. tränarn hade inte kommit ännu. Och hon kom heller aldrig. Mamma hade kört iväg för länge sen och klockan var kvart över när vi bestämde att hon inte kommer. Då var det inte mycket mer att göra än att ringa till mamma. Mamma kom, och körde oss som skulle på fotboll till fotbollsträningen lite tidigare. Där tränade vi lite att göra mål och så. Jaja. Sen for jag hem.

Hemma hoppade jag (eller inte hoppade, snarade släpade) i duschen och sen for vi till knäppen, en restaurang i Karis. Först sa de att det var fullt och skulle först finnas bord till 4, men sen sa de att vi slapp nu.. Knäppen har jättelika portioner, då menar jag verkligen JÄTTELIKA. Jag åt kebab, auraostpotatis och gräddig pepparsås. Men det var väl i och för sig det jag ville säga (och Olivia måste slippa på datorn (och pappa sätter nu på sin nya film (rock of ages))). Hej då!!

Elvira

1 kommentar:

  1. Rock of ages!!Var den bra??Hade tänkt att jag vill se den så kanske jag kan låna den av din far ;)

    SvaraRadera