onsdag 5 juni 2019

13 veckor 13 böcker

Hej! Var ett tag sedan jag kikade in här. Tog studenten på lördag, så roligt! Men känns inte supermycket av någon anledning. Åtminstone inte ännu. Känner mig lite avtrubbad, är lite förkyld och så. Orkar inte ta tag i vardagen.

Men tänkte att iom att jag officiellt (mitt värsta ord att stava ...) har sommarlov numera (även om jag typ haft det i två månader redan) vore det ju på sin plats att lista böcker jag vill läsa i sommar! Är ju ändå tradition. Har sommarlov i tretton veckor, så att hinna läsa tretton böcker är nog inte helt orimligt. Hoppas verkligen VERKLIGEN på fler men lär ju bli besviken. Dessa vill jag läsa allra helst:
Den hemliga historien av Donna Tartt
Den här är nog tp min enda jag absolut har bestämt mig för att jag SKA läsa. Måste. Klarar ej av att vara en av dem som inte gjort det längre.

Hålla andan av Flora Wiström
Måste iofs köpa denna för att läsa, men det är 100% säkert att jag kommer göra det. Vill läsa så SÅ mycket, även om jag är lite rädd för att den ska vara för mörk för mitt mood just nu.

Fejk av E Lockhart
Pga saknar E Lockharts böcker, har ju älskat de två tidigare jag läst. Denna har varit oläst alldeles för länge vill verkligen veta om jag tillhör älskar- eller fattar-inte-grejen-gänget!

Cress av Marissa Meyer
Pga MÅSTE KOMMA IKAPP MED ALLA SERIER JAG HAR PÅ HÄLFT.

De odödligas sång av Julie Kagawa
Samma som ovan.

Gudar och monster av Laini Taylor
Också samma anledning. +vill ju obvi läsa alla dessa böcker men, ja.

En Sarah Dessen (Allt och lite till &/ Aldrig ensam)
Pga Sarah Dessens böcker är 100% myyys!!!

Equilibrium av Anna Jakobsson Lund
MÅSTE läsa klart den!! Fattar ej vad mitt problem är, får nog börja om från början tror jag har pausat den för länge nu.

A Court of Mist and Fury av Sarah J Maas
Pga har på hälft! Hoppas även hinna med uppföljaren A Court of Wings and Ruin.

Havets djup av Annika Thor
Den här serien är också SÅ mysig <333.

Inuti huvudet är jag kul av Lisa Bjärbo
Pga tror den är toppen och att jag bara inte har kommit in i den ordentligt än.

Högt spel av Leigh Bardugo
Högt spel är ett gammalt rec-ex jag aldrig tagit tag i, men vill så gärna! Har bara hört fina saker om den serien! Hoppas ju också komma igenom Grisha-trilogin någon gång.

Svindlande höjder av Emily Brontë
Orkar inte inte förstå alla referenser till detta verk som finns i diverse populärkultur (hej Himlen börjar här och After och sånt.). Och kul ju att läsa klassiker!!

Okej det var alla! Vill VERKLIGEN läsa dessa, men de känns plötsligt rätt så overwhelming är ändå relativt tjocka böcker jag har valt? Men hoppas hoppas hinna!! Just det tänker också nämna en fjortonde som jag köpte på Helsinki Lit: Patrioterna av Pascal Engman. Är så pepp på den trots att det verkligen inte är någonting jag vanligtvis skulle läsa!

1 kommentar: