söndag 12 februari 2017

Veckosummering vecka 6 Riverdale, mat & Gilmore

Ännu en vecka har gått till ända! Typ. Och först måste jag få säga detta: HUR bra har jag inte varit på att blogga den här veckan?!? Megabra. Okej, igår kom det inte upp något inlägg MEN skrev ju två på fredag och filmade ändå en video igår samt skrev ett inlägg mitt i natten (kommer kanske upp på typ måndag) ... YAY älskar när jag hinner blogga varje dag!

MEN, detta har jag också gjort:

MÅNDAG
På morgonen hade jag hissaprov och sedan fick vi ett repeteringspapper för franskaprovet. Gjorde det och fick skjuts hem kring ett. Sedan såg jag säkert mest på Gilmore Girls ... men övade lite på franskan också, förhörde min äldsta lillebror på hissa och städade!

Jag for till brankkis - vi besökte en ny brandstation i en stad här nära samt typ bara satt och pratade resten av tiden? De som ville fick grillkorv och jag blev äcklad.

Och efter det var det säkert franska varvat med Gilmore resten av kvällen kan jag tänka mig.

TISDAG
Hade franska prov --> slutade redan tio typ. Satt i skolan och såg på Gilmore Girls, pratade säkert lite, medan jag väntade på pappa som förde hem oss ett-tiden igen. TACK PAPPA!! <3

Hemma lag jag i sängen och såg på Gilmore Girls pga BEHÖVDE INTE GÖRA NÅNTING ju. Skrev ett inlägg om min obefintliga läsning. Jag tror vi även åt pesto den här dagen? OM vi gjorde det: pesto är HEAVEN älskar det såååå mycket.

Såg även första avsnittet Riverdale på Netflix med syrsan! Detta tyckte vi: CRIIIIIINGE. Varenda jävla mening och karaktär är så stereotyp klarar det typ inte. Men tillräckligt spännande och snygg för att en ska vilja se vidare.
ONSDAG
Ny period! Aka första timmen pratade rektorn om vad som komma skall i nya perioden och en tvåa berättade om ett projekt hon är med i där de hade besökt Olkiluoto. Det var helt okej intressant, en bra presenttion åtminstone men sen tog lärarna över och diskuterade för och nackdelar med kärnkraft eller något liknande.

SEN började nya perioden på riktigt! Bli inte rädda tänker inte gå igenom dagen timme för timme. MEN vi hade biologi för första gången på gymnasiet och det är med en lärare jag aldrig haft. Först berättade han om sig själv i en halvtimme, sedan berättade han om olika delområden i biologin och SHIT vad biologi är intressant hade aldrig anat. Vill typ bli cellbiolog eller något nu?

Hade en valfri jumppakurs som sista timme och vet egentligen inte vad jag gör på den kursen? Det var rätt tungt. Vi kommer vara tvugna att göra grejer hemma. Ugh. Aja kanske blir kul och krävande och så.

Hemma läste jag bloggar, läste i Enga vägen, svarade på kommentarer, såg på Gilmore och andra avsnittet Riverdale. Det var snäppet bättre än det första. Gillade dock ingen av karaktärerna då heller.

TORSDAG
Började nio med finska. Det var som det brukar - dvs full fart från början. Slutade en timme tidigare än läsordningen sa, pga kunde switcha en timme + hade inte biologiläraren på plats så vi arbetade självständigt på en "forskning". Halva vår grupp faidade så vi gjorde bara det till hälften klart.

Klockan fem skulle jag dra jumppa för barn tillsammans med Emma. Vi lade på musik. De gillade inte musiken. Lade på KAJ efter begäran. Det gillade de mer.

Gjorde läxor. Såg på Gilmore.

FREDAG
Började skolan först tio så lag i en timme i en soffa med datorn och Gilmore Girls på knäna. Åt två bananer och en mandarin pga steg upp så sent på morgonen att jag inte hann äta hemma. Vi började med fyssa och det var faktiskt kul! Är en rätt liten grupp så det blir inte stökigt, alla får prata och läraren lyssnar gärna på eleverna. Läraren visade hur man kan bestämma den absoluta nollpunkten och så pratade vi om all plast som fyller havet.

Serverades ärtsoppa och plättar med hallonsylt till lunch. Det är en av skolans bättre rätter, tro det eller ej, även om mina plättar ver sjukt degiga denna gång ...
Katy Perry släppte en ny låt! HUR länge sedan var inte det. Gillar den, den är 100% Katy Perry liksom.

Skulle till mommo efter skolan. Var dock tvungen att fara via bibban pga hade reserverade grejer där. Hos mommo åt vi tacos! Älskar tacos. På riktigt - något av det bästa i matväg ju. Så började vi se på Star Wars episode IV för jag har aldrig sett Star Wars ... hann dock itne se hela. Åt även glass och chips och nötter och barebar. Sluta skämma bort oss så, mommo!

Såg på Gilmore Girls hemma. Skrev även lite på något som nog mest är blaj men ändå text.

LÖRDAG
Vaknade typ elva. Åt morgonmål. Läste hälsokunskap. Spelade in IMB-videon för januari tre gånger. Läste i Enda vägen. Såg på tredje avsnittet Riverdale - som fortsätter vara klyschigt af men ändå lite spännande. Gillar fortfarande inte direkt någon karaktär, eller det skulle isåfall vara typ Jughead men alltså jag veeet intee ...

Åt minestronesoppa det var myyycket gott. Åt chokladhavreglass med kolasås, snömos och saltnötter till efterrätt. Träffade kompisar på byn. Vi pratade lite om melodifestivalen och vad som händer i våra liv och så gick vi en liten promenad och spelade ett gammalt Trivial Pursuit med frågor vi knappt förstod. Men det var mysigt.

Hemma såg jag på Gilmore Girls - vad annars? Plus skrev ett inlägg och redigerade videon.

Ja och en grej jag i allmänhet gjort hela veckan: väntade på hissa- och samhällslära-prov-resultaten. De kom inte.

SÖNDAG
Idag ska jag försöka komma halvvägs med Enda vägen, skriva något annat inlägg än det här, redigera klart videon, se på Gilmore och göra läxor typ.

Det var min vecka! Den var rätt så lugn men ändå relativt produktiv. Hur var din och vad gör du idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar