tisdag 10 januari 2017

Top Ten 2016 Releases I Meant to Read but didn't Get To (but TOTALLY plan to)

Jag är så trööött men samtidigt vill jag göra en massa saker? Känner mig t ex konstigt pepp ändå på skolan. Får se hur länge det håller i sig.

Ochochoch! Kom underfund med en sak igår: jag ÄLSKAR att skriva. Älskar älskar älskar. Okej, tänker ni kanske, annars bara har du en blogg? Ja okej. Jag har väl alltid vetat att jag gillar att skriva. Men igår satte jag gång med att skriva någonting påhittat och det var så kul så kul ville aldrig sluta. Jag hade så ROLIGT. Av att skriva. Så det ska jag försöka göra massooor 2017.

Nog babblat om det. Veckans TTT går ut på att lista tio böcker som kom ut förra året men en inte hann med. Kommer dock räkna översättningar som böcker utkomna 2016_ pga annars hade det kanske inte funnits supermycket mvh har ingen koll på den engelska utgivningen.
  • Tio över ett av Ann-Helén Laestadius som ju vann augustpriset och annars också fått en massa fina recensioner ska jag definitivt läsa i år!
  • Uppstigningens brunn av Brandon Sanderson (del 1 & 2) hade jag tänkt läsa så fort den kom ut men av någon anledning hände inte detta?
  • Tala är guld av Cammie McGovern var jag megahajpad på innan den kom ut, sedan svalnade mitt intresse något? Don't know why. Har dock läst en hel del fint om den på sista tiden så ska nog ge den en ny chans snart!
  • Högt spel av Leigh Bardugo var jag OCKSÅ megahajpad på ... okej är ännu har dock inte haft tid. Men SNART ska jag läsa detta som lär ska vara otroligt!!!!!!!
  • Enda vägen av Anna Jakobsson Lund drar jag mig ärligt talat lite för att läsa. Jag menar: sen är det slut. Men jag ska, klart jag ska.
  • Glastronen av Sarah J Maas kan typ bara upprepa det jag redan sagt om de flesta andra på denna ...
  • Sedan du försvann av Morgan Matson var jag också så himla pepp på! Men ... eh.
  • Nordiska gudar av Johan Egerkrans vill jag verkligen verkligen VERKLIGEN läsa. Dock inte införskaffat ...
  • En Annan av David Levithan vet jag faktiskt inte varför jag inte läst? Kanske för att jag har den som e-bok och typ glömmer den då ..? Amen det ska det bli ändring på anyways.
  • Herbariet av Elin Unnes som låter magiskt intressant.
Nu ska jag vila. Eller typ glo på youtubevideos. Sen ska jag kolla skolgrejer. Sen kanske jag läser lite. Eller skriver.

Min lampa beter sig förresten superwerid just nu. Den slocknar och kommer på, slocknar och kommer på. Har försökt se om något är löst men alltså den fortsatte efter att jag tryckt in den ordentligt? Kanske den också är trött.

Vilka böcker som kom ut 2016 hade du velat läsa? Alltså ärligt så blev jag superförvånad pga det var ju inte ens många jag kom på, för det var liksom JOBBIGT att komma på tio?!? Men antar att det är bra. :-))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar