tisdag 4 oktober 2016

15 böcker jag vill läsa i höst


Hej vänner!

Idag är det tisdag och veckans ttt handlar om skurkar. Tycket egentligen skurkar är superkul och intressanta och så men mitt huvud är helt tomt på dem just nu. Tänker att jag istället skriver ner tipsen ni andra ger och kanske deltar en annan gång.

MEN. Istället för att skippa inlägg helt och hållet gör jag förra veckans lista! Alltså böcker jag vill läsa i höst. Låter mig lista femton pga så svårt annars.

  • Ingen normal står i regnet och sjunger av Sara Ohlsson - vet ni hur länge jag sett framemot något nytt av Sara? LÄNGE. Vill läsa denna så mycket så mycket måste bara införskaffa.
  • Lina + rymden = Tobbe av Gustaf Lingmark - kom plötsligt att tänka på denna igår och nu läser jag den.
  • Tala är guld av Cammie McGovern - har hört blandade grejer om den här men läser den också at the moment och hittills är den bra.
  • Pestan av Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson - obviously.
  • En skräckis - åtminstone. Antagligen Carrie eller Kvinnan i svart.
  • Uppstigandets brunn av Brandon Sanderson -  den här är uppdelad i två och niehundra sidor lång men jag ska läsa.
  • Glastronen av Sarah J Maas - var till en början megapepp men är inte riktigt lika mer ...
  • Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs - har velat läsa så länge och NU SKA DET SKE.
  • Champion av Marie Lu - har noll aning om varför denna fortfarande är oläst?
  • De odödligas sång av Julie Kagawa - ^^
  • En väktares bekännelser av Elin Säfström - å den här verkar så bra och passligt höstig! 
  • Ingenting och allting av Nicola Yoon - har hemma och omslaget är fab och den ska bli film.
  • Allt som blir kvar av Sandra Beijer - SÅ rädd för denna och kanske inte ens läser i höst. Får se.
  • I ljusets makt av Leigh Bardugo - SÅ sugen på denna! Men är ej ett rec-ex haha ...
  • Sedan du försvann av Morgan Matson - har hört att denna ska vara superbra men vet inte om jag riktigt känner för den nu? Ska nog ge den en chans I think.
Tänker alltså att "hösten" är oktober november december i det här fallet. Då känns det ändå väldigt rimligt att jag hinner med alla dessa plus några till.

1 kommentar:

  1. Kvinnan i svart är bra :) Carrie har jag faktiskt inte läst, skäms på mig, bara sett filmer!

    SvaraRadera