onsdag 3 augusti 2016

Juli

Dags att summera juli ju! Juli var en väldigt oaktiv bloggmånad för mig, men ändå har jag supermycket sidvisningar ... som de flesta verkar vara späm. Och det verkar fortsätta. Och jag blir så himla irriterad för det messar bara upp allting. På läsfronten var juli dock superb, med recensionerna ... mindre superb. Men låt oss kolla då!
~
Dörren i trädet (Magikern hus #1) - William Corlett (3.5/5)* **
Harry Potter och de vises sten (Harry Potter #1) - J K Rowling & Jim Kay (5/5)* **
Rosensällskapet (Den unga eliten #2) - Marie Lu (5/5)**
Om jag inte märks - Josefin Roos (4/5)
Tsatsiki och farsan (Tsatsiki #2) - Moni Nilsson (5/5)
Bara Tsatsiki (Tsatsiki #3) - Moni Nilsson (5/5)
Tsatsiki och kärleken (Tsatsiki #4) - Moni Nilsson (5/5)
Tsatsiki och Retzina (Tsatsiki #5) - Moni Nilsson (5/5)
Tsatsiki och Hammarn (Tsatsiki #6) - Moni Nilsson (5/5)
Tsatsiki och olivkriget (Tsatsiki #7) - Moni Nilsson (4/5)
Höstgärning - Stephen King (5/5)
SVJ - Roald Dahl (3/5)**
~
Antal lästa böcker: 12 st
Antal lästa sidor: 2226 st
*Omläsningar: två
Antal manliga/kvinnliga: 4/4
Kvar i olästhögen: 101 st  (98+6-4)
**Övernaturliga inslag: 4 st
Påbörjade serier: alltså egentligen ingen då båda förstadelarna är omläsningar.
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): 7 st, om Tsatsiki och olivkriget inte är sista.
Avslutade serier: ja och här blir det ju ett till frågetecken då.
Antal recenserade böcker: ingen av dessa och ... en gammal eh. Skyller på att de flesta ska bli serierecensioner och resten ... har jag inte hunnit med.
Fådda/köpta böcker denna månad: sex st.
Lästa recensionsex: två
Lästa bibliotekslån: sju
Lästa e-böcker: noll
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: Alla Tsatsiki är typ bilderböcker och det är även SVJ och den här utgåvan av Harry Potter och de vises sten.
Böcker som påbörjades i juni/tidigare men inte lästes ut: Kampen om järntronen samt Glassvärdet av Victoria Aveyard.
Månadens snyggaste:
Bästa bok: Alltså gud vad många femmor för en gångs skull! Älskade Höstgärning väldigt mycket, men tror det mycket beror på filmen ... Rosensällskapet var också fantastisk och så har vi ju Tsatsiki som stal mitt hjärta.
Största överraskning: Om jag inte märks kanske, även om jag hade hört mycket gott om den.
Största besvikelse: lite Tsatsiki och olivkriget men mer SVJ.
Spännande saker som hänt under den här perioden: inte så himla mycket. Har varit på läger och till Särkänniemi och blivit sjuk och sett på en massa tv-serier och filmer och tydligen läst en hel del böcker också. Varit till Superpark och shoppat lite och haft det allmänt sommarlovigt. Ibland superstressigt och ibland inte stressigt alls.
Hur det gick med planeringen: Läste två av de fyra jag nämnde så helt okej ju. Hann med supermånga (även om alldeles för få är rec-ex och way too many är bibbalån) ju vilket var en megaöverraskning. Tsatsiki gjorde ju sitt där i och för sig.
Planer inför augusti: lyssnar för tillfället på Rubinernas bok i uppläsning av mamma så den kommer säkert bli lyssnad. Sedan ska jag försöka hinna med Kampen om järntronen, Glassvärdet och kanske Miss Peregrines hem för besynnerliga barn också. Plus de böcker som kommer nya i augusti!

Hur var årets somrigaste månad för er på läs- och allmänfronten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar