lördag 3 oktober 2015

Sommarläsningen - hur gick det?

Alltså ... nu är det ju typ en och en halv månad sedan sommaren officiellt var slut (inte så himla länge ändå?) och då är det ju verkligen på tiden att summera vad jag läste. Ja, det blir ju egentligen bara en lite längre månadsrapport, men så får det nu vara. För sommarläsning är ju ändå sommarläsning. Faktiskt.
Detta läste jag:
PAX #1 Nidstången - Ingela Korsell & Åsa Larsson
Jag ger dig solen - Jandy Nelson
Kanske ihop - Johanna Lindbäck
Som eld - Sara Lövestam
~

Varav ...
Omläsningar: 2 st
Böcker med bilder: 3 st
Femmor: 4 st (+2 omläsningar)
Fyror: fyra
Treor: 4 st
Tvåor: en
Recenserade: 11 st
Bibliotekslån: 5 st
E-böcker: 3 st
Recensionsexemplar: 7 st
Skrivna av kvinnor/män: 12/3
Del i serie: tio
Ny författare: 4
Mellanåldern: typ fyra, beror på hur man tänker ... (Uppror, Malin + Rasmus = sant är svåra att definiera här.)
Inte övernaturliga/övernaturliga: 9/6
Längst: Stad av glas (585 sidor)

Sammanlagt sidantal: 3 856 (typ ... e-böckerna är ju lite svåra här)

Så ... sommaren gick väll helt okej på läsfronten. Jag HADE ju kanske kunnat läsa mer ... eller nej. Det hade jag ju tydligen inte. För jag gjorde faktiskt himla mycket annat än att bara läsa!

Och allra allra bäst var nog ... ugh, så himla himla svårt! Men kanske Jag ger dig solen, för den känns så väldigt FULLÄNDAD!

Vad läste ni i sommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar