måndag 5 oktober 2015

september.

Dags för septembers månadsrapport och mig att ta tag i bloggen!
˜
PAX  #3 Mylingen - Åsa Larsson & Ingela Korsell (4/5)
PAX #4 Bjäran -  Åsa Larsson & Ingela Korsell (4/5)
Röd drottning - Victoria Aveyard (4.5/5
Sagan om Turid #1 Kungadottern - Elisabeth Östnäs (3.5/5)
Släppa taget - Katarina von Bredow (4/5)
Billie, Aladdin, Simona #3 Stenänglar - Kristina Ohlsson (4/5) (högläsning)
Djupa Ro - Lisa Bjärbo (5/5)
˜
Antal lästa böcker: 7
Antal lästa sidor: 1725 st
Omläsningar: -
Antal manliga/kvinnliga: 0/7
Kvar i olästhögen: 76 st (59-4+20)
Övernaturliga inslag: fem
Påbörjade serier: två
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): två
Avslutade serier: en
Antal recenserade böcker: en av ovanstående och 6 andra
Fådda/köpta böcker denna månad: Få se nu ... 8 rec-ex, sju fådda pga bokmässan, fem köpta också i och med den och en fådd av parenteserna.
Lästa recensionsex: 3 st
Lästa bibliotekslån: också tre
Lästa e-böcker: ingen
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: PAX-böckerna är illustrerade
Böcker som påbörjades i september men inte lästes ut: Sommarboken finns (ÄNNU) kvar från juli, men Ja jag har mens, hurså? och Half bad: Ondskans son är nya för den här månaden.
Månadens finaste:
Bästa bok: Det mesta var ju superbra med överlägset bäst var nog ändå Djupa Ro av Lisa Bjärbo! <33
Största överraskning: Släppa taget som var ur-h-gulligh.
Sämsta bok: orkar ej svara på detta mer, finns typ aldrig någon bok som känns klockren? Men alltså Turid ha ju fått lägst betyg såatteh ...
Största besvikelse: Hmm ... måste nog säga Röd drottning för den "svepte inte fötterna av mig".
Spännande saker som hänt under den här perioden: alltså BOKMÄSSAN! Och igår var jag på tävlingsveckoslut i ÅLAND! Min första gång där, hann ju inte se vidare mycket av ön men det jag såg var fint.
Känns som om september har varit himela lång?!? Har hunnit med så mycket samtidigt som det känns som om jag inte gjort NÅGOT. Aja annan sak värd att nämna är att jag kollade slut Downton Abbey säsong 5 och praoade. På tidnng och butik.
Hur det gick med planeringen: jag läste en och en halv av de böcker jag planerat. Annars så gick jag ju på bokmässan och det var freakin' amaaaazin!
Planer inför oktober: jag har HÖSTLOV (= läslov) nästa vecka! Älskar hösten så mkt. Har inte läst typ nåt under de fem dagar oktober nu varat men här är min (lite väl optimistiska) TBR:
SEDDA FILMER OCH TV-SERIER
Medan augusti var typ FILMERNAS MÅNAD och jag såg film efter film efter film så har jag sett hemskt lite i september. All film jag sett är faktiskt bara The Family Stone som jag sett förut och Blended som är en riktig klysch till film (5/19). Den förstnämnda är mysig men inte så mycket mer. Massa bra skådisar iochförsig! Skulle kanske ge den 6.5 av 10.
Ändå har jag kollat förvånansvärt mycket på serier?! Iallafall enligt Netflix och vad jag skrev i förra månadsrapporten. Har sett fem avsnitt till av Dawson's creek och det är mys men känns som om det var evigheter sedan jag såg de där fem avsnitten?!
Downton Abbey har jag som sagt sett slut såhär långt, alltså 3 avsnitt och julspecialen i säsong fem.
Så har jag börjat se om Gossip Girl och det är så fånigt men älskar det ändå. Har sett fyra episoder av säsong ett!
 MUSIK
MARINA AND THE DIAMONDS HAR SLÄPPT NYTT (jaaaaaaa, jag är efteeeerrr. Eller så kom deras album först nyligen?)! Blev så pepp när jag såg detta så deras nya musik har jag lyssnat en del på. Och Lana del Rey har visst också släppt nytt!? Och Zara Larsson! Och Little Mix har jag återupptäckt.
Och det var september! Nu vill jag suuuuuperrgärna veta hurdan månad september var för DIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar