onsdag 28 oktober 2015

Currently Reading-tag

Pga ingen tid att skriva något djupt, genomtänkt och långt så kommer här en "enkät" om hur jag brukar läsa. Och nej, jag är inte taggad, så jag taggar heller ingen. Det är Vargnatts bokhylla som från början överförde den från youtube-versionen.
1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt?
Alltså det här varierar väldigt, men förvånansvärt ofta läser jag typ tre böcker, men jag brukar läsa dem i perioder, så EGETLIGEN läser jag dem inte riktigt samtidigt. Men oftast minst två.
2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor i en innan du byter till den andra?)?
Det går enligt vad jag är sugen på. Om en bok har kommit in i ett tråkigt skede kan jag låta den ligga till fördel för en annan bok jag hellre läser just då.
3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?
Haha, jaa. Om jag tappar bort det jag hade!
4. Var förvarar du boken du läser just nu?
På nattygsbordet. I väskan. Där jag senast läste.
5. Vilket tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa?
På natten, efter elva.
6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?
Det beror också på boken. Och på hur trött jag är! Är boken intressant kan jag läsa i upp till em timmar. Men oftast mellan en och två timmar, beror också på vad klockan är ...
7. Läser du inbundna böcker med ”dust jacket” på?
Noup! Det är ju fullkomligt omöjligt, tycker jag.
8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv?
Ligger, gör jag nog. Men jag är en väldigt rastlös läsae som byter ställning titt som tätt.
9. Tar du med dig boken du läser överallt?
Njae. Beror på vad den väger. Om jag läste t. ex. Sista riket så skulle jag nog ta med en pocket istället. Men nu ljög jag - för visst var det jag som kånkade på den till skolan flera gånger ..?
10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på Goodreads?
Om boken är typ lite över hundra sidor så kanske jag märker den som "Currently Reading" men inte så mycket mer pga utläst på en ch en halv timme ju. Men om det tar typ en vecka att läsa kanske jag uppdaterar tre gånger ... det är väldigt olika.
11. Vem vill du tagga?
Ingen.

(Förövrigt väldigt missvisande namn på den här taggen - ingen av frågorna handlar om boken man läser just nu?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar