tisdag 28 juli 2015

Top Ten Characters Who Are Fellow Booknerds

Rätt så roligt tema för veckans Top Ten Tuesday - tio boknördar i böcker! Och rätt så svårt ... jag kommer av någon anledning bara på karaktärer i tv-serier?!
Men okej, kanske jag får ihop tio stycken iallafall.

1. Hermione från Harry Potter av J K Rowling
2. Cath från Fangirl av Rainbow Rowell
3. Alaska från Efter Alaska av John Green
4. Liesel från Boktjuven av Markus Zusak
5. Minoo från Engelsfros-trilogin av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren

Sen blev det stopp. Men hmm ... filmer och tv-serier då? Jag kommer faktiskt inte på just någon där heller när det kommer till kritan ... men typ alla i Downton Abbey läser. Men alltså åååh! Det känns som om jag borde kunna komma på fler?! Ja! Nu kom jag på en!

6. Manne i Lite mer än en kram av Mårten Melin

Det får räcka. Vilka boknördar har ni läst om?

Nu ska jag reorganisera min bokhylla <333!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar