fredag 5 juni 2015

#ayearathon juni, dag 1-4

Det här read-a-thonet håller på att gå riktigt, riktigt dåligt för mig. Jag påbörjade alltså Stad av glas av Cassandra Clare på måndag och sidnumret ligger nu på ..: 120 sidor. Efter FYRA dagar. Och, wait for it, jag har SOMMARLOV! Inte sådär superbra, direkt ...
 
Men okej, jag har ju mina anledningar (jag säger inte att de är bra):
1. Nästan hela min familj är hemma så det är 1. svårt att koncentrera sig och 2. inte så lätt att dra sig undan och bara läsa. (Egentligen drar jag mig undan ganska mycket. Men inte för att läsa.)
2. Stad av glas har superlånga kapitel! Uäääh! Jag hatar långa kapitel om typ noll saker händer. Vilket jag tycker det gör hittills. Och man läser från Simons pov alltid emellanåt och JAG GILLAR INTE SIMON. Eller inte direkt. Inte än iallafall. Han är typ ... megatråkig. Jag tycker faktiskt det är roligare att läsa om SPOILER Clarys trånande efter sin bror än att läsa om Simons alla egenheter som vampyr. Faktiskt. SLUT PÅ SPOIL.
 
Såå ... på måndag läste jag typ 50 sidor, på tisdag typ 30, onsdag inte alls och igår läste jag 50 sidor. Eller vad det nu blir. (Jag vet att det blir femtio sidor.)
 
Men: 3 dagar kvar! Även om idag typ har försvunnit redan ... så 2 dagar + en kväll kvar! Än hinner jag typ komma halvvägs..!
 
Vad tycker ni om Stad av glas, som har läst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar